سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیر خارجیپیشخوان اروپا

ژان مارک ولی کارگردان سریال Big Little Lies در 58 سالگی درگذشت.

ژان مارک ولی، کارگردان فصل اول سریال دروغ های کوچک بزرگ شبکه HBO، در 26 دسامبر “به طور ناگهانی و غیرمنتظره” در در کانادا درگذشت.  او 58 سال داشت.

ولی در خانه کوچک خارج از شهر کبک در گذشت که باعث شوکه شدن خانواده و اطرافیانش شد.

ناتان راس شریک تهیه کننده او در بیانیه ای گفت: “ژان مارک  یک هنرمند واقعی و مردی سخاوتمند و دوست داشتنی بود. همه کسانی که با او کار می کردند میدانستند که چقدر با استعدا  است. او برای من یک دوست، شریک خلاق و یک برادر بزرگتر بود. او را از دست دادیم اما می دانیم سبک زیبای او و کارهای تاثیرگذاری که با دنیا به اشتراک گذاشته است، مایه آرامش است.”

ولی که در مونترال کبک کانادا  به دنیا آمد و بزرگ شد، در دانشگاه کبک در مونترال در رشته فیلمسازی تحصیل کرد. در سال 2005، فیلم، C.R.A.Z.Y.، با نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی ولی اکران شد. در سال‌های بعد، ولی فیلم «ویکتوریا جوان» با بازی امیلی بلانت در سال 2009 و «باشگاه خریداران دالاس» با نقش آفرینی متیو مک‌کانهی را کارگردانی کرد. این فیلم در سال 2013 برای ولی نامزد اسکار بهترین دستاورد در تدوین فیلم شد.

در سال 2014، ولی با ریس ویترسپون برای فیلم Wild همکاری کرد. این دو نفر بعداً دوباره در «دروغ‌های کوچک بزرگ» HBO با یکدیگر همکاری کردند، که ولی برای این سریال برنده جایزه امی بهترین کارگردانی مینی سریال، فیلم یا فیلم ویژه دراماتیک شد. او همچنین تهیه کننده اجرایی این سریال است.

با انتشار خبر مرگ او، بسیاری از طرفداران و فیلمسازان دیگر در رسانه های اجتماعی به او ادای احترام کردند. جاش گاد بازیگر در توییتر نوشت: “اوه خدای من. این خیلی وحشتناکه.” “خیلی کار او را دوست داشتم. RIP #Jeanmarkvalleè.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا