سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپامجله پزشکی و سلامت

اگر این محصول را برای صبحانه می خورید ، بلافاصله آن را کنار بگذارید.

مصرف این محصول می تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد و باید بلافاصله آن را کنار بگذارید. 

قبلاً ده ها بار آن را شنیده اید: “صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است.” متأسفانه ، منابعی می گویند ، بسته به نوع وعده غذایی صبحگاهی که انتخاب می کنید ، ممکن است خطرناکترین غذا برای سلامتی شما باشد. یک ماده اصلی صبحانه به عنوان منبع شیوع باکتری های خطرناک شناخته شده است و کارشناسان می گویند باید فوراً از خوردن این محصول صرف نظر کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که آیا الان باید این غذا را از آشپزخانه تان دور بریزید یا خیر.

ماست پرطرفداری که به تازگی فراخوانده شده است:


در تاریخ 12 مه ، وزارت بهداشت دولت واشنگتن (DOH) اعلام کرد که شیوع باکتری E. coli در چندین شهر در واشنگتن به مصرف ماست تولید شده توسط Pure Eire نسبت داده شده است ، که محصولاتشان را نیز با برچسب PCC Community Market به فروش می رسانند.

Pure Eire از آن زمان به دلیل آلودگی  باکتری E. coli ، اخطار فراخوانی محصولاتشان را صادر کرده و DOH اعلام کرده که ماست آسیب زا PCC Community Market نیز از فروشگاه ها جمع آوری شده است. تا تاریخ 23 ژوئن ، 17 مورد از عفونت باکتری E. coli گزارش شده است که 10 مورد بستری در بیمارستان بدون مرگ و میر ناشی از مصرف ماست های آسیب دیده وجود داشته است.

اگر این ماست در خانه دارید ، آن را نخورید.

در حالیکه Pure Eire اعلام کرد که واشنگتن DOH به طور تصادفی 12 نمونه از محصولاتش را آزمایش کرده و آنها را “عاری از آلودگی باکتری E. coli” نامیده است ، DOH هنوز نسبت به خوردن محصولات این شرکت هشدار می دهد.

وزارت بهداشت می گوید: “کسی که در خانه دارای محصولات  PCC Community Market یا مارک Pure Eire است نباید آن را بخورد و باید آن را دور بریزد.”

باکتری E. coli می تواند مشکلات جدی در سلامتی شما ایجاد کند.

طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، بیشتر عفونت های باکتری E. coli در طی یک هفته برطرف می شوند و علائم آن ، شامل تب های خفیف​​، گرفتگی شدید معده ،و اسهال ، معمولاً ظرف 10 روز بعد از تماس با باکتری E. coli شروع می شود.

با این حال ، E. coli می تواند علائم شدیدتری را ایجاد کند ، از جمله تب بالا ، اسهال خونی ، و استفراغ های شدیدی که باعث کم آبی بدن می شود ، همه اینها نیاز به مراقبت پزشکی دارند. تقریباً 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به عفونت باکتری E. coli متعاقباً دچار سندرم همولیتیک اورمیک (HUS) می شوند که می تواند کشنده باشد. تاکنون چهار نفر از طریق ماست فراخوانده شده در معرض اشرشیاکلی قرار گرفته اند. اگر دچار تکرر ادرار کم ، رنگ پریدگی گونه ها و پلک هایتان یا خستگی مفرط به دلیل احتمال قرار گرفتن در معرض اشرشیاکلی هستید ، با یک مرکز پزشکی تماس بگیرید ، زیرا اینها همه علائم HUS است.

از زمان شیوع اولیه واشنگتن ، سه عفونت باکتری E. coli مربوط به ماست های مبتلا نیز در شهر یاوپای ، آریزونا کشف شده است.

با این حال ، DOH توضیح می دهد که مواردی که در آریزونا یافت می شود ، عفونت های ثانویه است. حداقل دو مورد از این موارد مربوط به تماس نزدیک بین ساکن واشنگتن است که ماست آسیب زننده را مصرف کرده و قبل از رفتن به آریزونا و افرادی که ماست نخوردند در آریزونا بیمار شد. تحقیقات در مورد شیوع E. coli ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا