سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار حوادثپیشخوان اروپا

دختر 4 ساله ای به عفونت نادر باکتریایی از ایگوانا مبتلا شد

به گزارش سی ان ان، لنا مارس، 4 ساله، و والدینش، جولیان و لویزا، در ماه مارس 2022 در مسیر سفر به کاستاریکا بودند که برای صرف یک میان وعده توقف کردند و مورد حمله یک ایگوانا قرار گرفتند.

در حالی که لنا یک تکه کیک را می خورد،  ایگوانا به سمت او دوید، انگشتش را گاز گرفت و کیک را از او دزدید. به گفته دکتر جردن ماه کارشناس میکروبیولوژی پزشکی که در حال ارائه پرونده لنا به کنگره میکروبیولوژی بالینی و بیماری های عفونی اروپا است، والدینش او را به کلینیکی در آن منطقه آوردند، در آنجا  زخم ضد عفونی شد و برای او آنتی بیوتیک تجویز شد.

بریدگی دست او به سرعت بهبود یافت، اما پنج ماه بعد در همان نقطه ای که ایگوانا او را گاز گرفت، برآمدگی به اندازه یک سکه روی دستش ظاهر شد. از آنجا که در ابتدا یک برآمدگی بدون درد بود، پزشک متخصص اطفال او معتقد بود کیست بی ضرریه اما بزرگتر و دردناک شد.

سی‌ان‌ان گزارش داد، در نوامبر 2022، یک متخصص ارتوپد این توده 2 سانتی‌متری را برداشت و نمونه‌برداری کرد و پس از بررسی دقیق‌تر متوجه شد که نیش ایگوانا باعث عفونت باکتریایی لنا شده است که به ندرت در انسان دیده می‌شود. مایکوباکتریوم مارینوم معمولاً ماهی ها را آلوده می کند.

او گفت که معتقد است این اولین باری است که یک انسان به این نوع عفونت در اثر نیش ایگوانا مبتلا می شود. با وجود نادر بودن این عفونت، او گفت که لنا  بهبود پیدا می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا