سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجی

مورگانا کینگ خواننده جاز و بازیگر «پدرخوانده» از دنیا رفت

مورگانا کینگ خواننده جاز امریکایی که به خاطر بازی در نقش «کارملا کورلئونه» همسر مارلون براندو در فیلم‌های «پدرخوانده» بیش از پیش به شهرت رسید، در 87 سالگی درگذشت. نکته عجیب این‌که کینگ در تاریخ 22 مارس از دنیا رفته اما هیچ خبری درباره درگذشت او تا همین چند روز اخیر منتشر نشده بود.

marlon-brando

به نوشته نشریه تلگراف، درگذشت کینگ از زمانی مشخص شد که جان هاگلند دوست قدیمی این خواننده و بازیگر امریکایی در صفحه فیسبوکش نوشت: «او یکی قابل احترام‌ترین و منحصربه‌فردترین خوانندگان جاز قرن پیش بود. ما سی سال رفاقت کردیم و دوستان خوبی برای یکدیگر بودیم.»

کینگ در نیویورک و نزد والدینی اهل سیسیل متولد شد و برای ورود به دانشکده موسیقی متروپولیتن موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شد. او از سن 16 سالگی به طور حرفه‌ای خوانندگی را آغاز کرد. کینگ در سال 1965 نامزد جایزه گرمی به عنوان بهترین هنرمند جدید شد اما در نهایت، این جایزه را به گروه «بیتلز» باخت.

کینگ در مصاحبه‌ای که سال 1971 انجام داد از روش نامتعارفش برای شرکت در آزمون بازیگری فیلم «پدرخوانده» پرده برداشت. او گفته بود: «من 26 سال است که خواننده‌ام. وقتی می‌خوانم در واقع بازی می‌کنم. پس می‌شود گفت که یک عمر مشغول تمرین این نقش بوده‌ام.»

او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرده: «من «پدرخوانده» را دو سال پیش خواندم و می‌دانستم که به سرنوشت من گره خورده. رفتم پیش کسی که مرا هیپنوتیزم می‌کرد تا روی ذهنم کار کند و من پیشاپیش خودم را بازیگر این فیلم قلمداد کنم. و جواب هم داد!»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا