سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمطالب جالب

غذاهای مفید برای کبد

Meena B. Bansal، M.D.، استاد پزشکی و مدیر تحقیقات ترجمه در بیماری های کبد در دانشکده پزشکی Icahn  می گوید: کبد اندام بسیار چشمگیری است. این اولین خط دفاعی برای هر سمی است که ممکنه سعی کند راه خود را به سیستم ما باز کند.کبد به طور باورنکردنی در برابر آسیب مقاوم است و به طور جدی انعطاف پذیر است. آیا می دانستید که کبد شما حتی پس از برداشتن 90 درصد آن می تواند به اندازه طبیعی خود بازگردد؟

با این حال، مهم است که از چیزهایی که به کبد شما آسیب می زند مانند الکل زیاد و برخی مکمل های غذایی اجتناب کنید. “اعتدال کلید همه چیز است.”

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

1) قهوه

بانسال می گوید: «تنها غذایی که شواهد واضحی برای تأثیر مفید آن بر کبد شما وجود دارد، قهوه است. مصرف قهوه با بهبود آنزیم های کبدی، به ویژه در افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری های کبدی هستند، مرتبط است.»او می‌گوید، افرادی که از قبل بیماری کبدی داشته‌اند، با مصرف سه فنجان قهوه در روز، میزان بروز فیبروز و سیروز (اسکار کبد)، سرطان کبد و مرگ و میر کلی را نشان داده‌اند.

2) آجیل

در اینجا یکی دیگر از مواردی است که ممکنه آن را با سلامت قلب مرتبط کنید، اما آجیل فقط برای شما مفید نیست. آجیل حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان است و با شیوع کمتر بیماری کبد چرب در مردان مرتبط است.

Top view of olives and olive oil bottles on table in a rustic kitchen

3) روغن زیتون

پیاویتز می گوید: «روغن زیتون منبع خوبی از چربی تک غیراشباع است – چربی سالمی که سطح کلسترول و تری گلیسیرید را بهبود می بخشد. روغن زیتون همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در برابر التهاب و زخم کبد محافظت می کند. به علاوه، تطبیق پذیری آن باعث می شود که سریع و آسان به هر رژیمی اضافه شود.یاویتز توصیه می کند از روغن زیتون به عنوان پایه سس های سالاد خانگی استفاده کنید

4) قارچ

یاویتز می‌گوید: «قارچ‌ها به دلیل محتوای آنتی‌اکسیدانی بالایی که دارند، غذای خوبی برای  کبد  هستند. در یک مطالعه در سال 2020، بزرگسالانی که حداقل چهار بار در هفته قارچ می‌خوردند، 24 درصد کمتر از افرادی که به ندرت آن را مصرف می‌کردند، به بیماری کبد چرب غیرالکلی مبتلا شدند.

5) آب

یاویتز می‌گوید: «آب هیجان‌انگیزترین نوشیدنی برای سلامت کبد نیست، اما کمک می‌کند تا سیستم تصفیه بدن شما به خوبی کار کند. در یک مطالعه بزرگ در سال 2021، مردانی که حداقل هشت لیوان آب در روز می‌نوشیدند نسبت به مردانی که به اندازه کافی آب نمی‌نوشیدند، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی  بودند


     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا