سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سئو و بهبود رتبهشبکه و اینترنتمجله آموزشی

آموزش بهبود رتبه الکسا

855398_611

رباره سایت الکسا

در سال 1996 سایت الکسا به هدف معرفی و دسترسی بهتر کاربران به صفحات اینترنتی با توجه به عملکرد خود آن‌ها شروع بکار کرد. از آن روز تولبار الکسا میلیون‌ها بار دانلود شده و کاربران در سراسر دنیا هر کدام سهمی در تبدیل شدن سایت الکسا به یکی از بزرگترین دیتابیس‌های جهان داشته‌اند. در نهایت الکسا منبع مناسبی برای کسب اطلاعات در مورد سایت‌های اینترنتی بوده و شما می‌توانید بوسیله رتبه الکسا از میزان محبوبیت و بازدید یک سایت مطلع شوید.

یکی دیگر از خدمات الکسا مرتب سازی سایت‌های جهان بر اساس محبوبیت است، همچنین الکسا سایت‌ها را براساس کشور و زمینه کاری آن‌ها رتبه بندی کرده و این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می‌شود؟

سایت الکسا هرگز تمام رموز کاری خود را برملا نکرده و منابع اطلاعاتی خود برای تعیین رتبه الکسا را بطور کامل معرفی نمی‌کند، ولی می‌توان با بررسی اصول اولیه جمع آوری اطلاعات توسط الکسا درک بهتری از رتبه سایت داشت.

با توجه به اطلاعات خود سایت الکسا

رتبه سایت در الکسا براساس میزان بازدید صفحات و تعداد بازدیدکنندگان در 3 ماه گذشته و براساس اطلاعات تولبار الکسای کاربران و منابع اطلاعاتی گوناگون تعیین می‌شود.

در مرحله اول الکسا تعداد بازدیدکنندگان و میزان بازدید صفحات برای تمام سایت‌ها در یک روز را محاسبه می‌کند و رتبه سایت شما در این میان براساس این دو فاکتور اصلی محاسبه می‌شوند. همچنین در یکی دیگر از صفحات الکسا می‌خوانیم که:

سایت الکسا بدون اطلاعات بدست آمده از تولبار کاربران وجود نخواهد داشت، هر کاربری که از این تولبار استفاده می‌کند علاوه بر استفاده از امکانات آن به الکسا نیز کمک خواهد کرد. در واقع هر کاربر با استفاده از تولبار الکسا اطلاعات مفیدی مانند اینکه چه استفاده‌ای از اینترنت دارد و چه سایت‌هایی مناسبند و چه سایت‌هایی نیستند در اختیار این سایت قرار می‌دهد. این اطلاعات برای محاسبه تعداد لینک ورودی سایت‌ها و رتبه جهانی الکسا بکار می‌روند.

هر چقدر کاربران بیشتری از این تولبار استفاده کنند، عملکرد الکسا دقیق تر و بهتر خواهد شد.

همانطور که در بالا خواندیم سایت الکسا بخش عظیمی از اطلاعات خود برای تعیین رتبه الکسا را از طریق تولبار کاربران بدست می‌آورد، پس برای کسب بهترین رنک الکسا شما نه تنها به بازدید بیشتری نیاز دارید بلکه شما به بازدیدکنندگانی نیاز دارید که تولبار الکسا را نیز نصب کرده‌اند.

این مشکل اصلی یکی از مشتریان وبسیما بود که با افزایش تعداد بازدیدکنندگان رتبه بهتری در الکسا کسب نمی‌کرد، سایت این مشتری در زمینه تفریح و سرگرمی بوده و مشتریان آن‌ها عموما از نوجوانان و کاربران غیر حرفه‌ای اینترنت بودند که بندرت تولبار الکسا را نصب می‌کنند. بله، عملکرد الکسا ضعف هایی دارد ولی چرا برای ما تا این حد اهمیت دارد؟

چرا باید به رتبه الکسا توجه کنیم؟

1- بهبود رنک گوگل سایت

هیچ مدرکی برای تاثیر رتبه الکسا بر تعیین پیج رنک گوگل وجود ندارد و عملا این دو سایت بصورت مستقل فعالیت می‌کنند ولی بیشتر فعالیت‌هایی که برای بهبود رتبه الکسا سایت خود باید انجام دهید مستقیما بر پیج رنک گوگل شما تاثیرگذارند و معیار مناسبی برای شما خواهند بود.

2- تبلیغات بیشتری بفروشید

تبلیغ کنندگان اینترنتی و مشتریان شما زمان تصمیم گیری به رتبه الکسا سایت شما توجه می‌کنند و آن را فاکتور مهمی برای تعیین محل تبلیغات خود در نظر می‌گیرند. برای مثال در گرفتن تبلیغات اینترنتی برای یک سایت، دارا بودن رتبه ای زیر ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ الکسا بسیار اهمیت داشته و موجب افزایش هزینه‌ی تبلیغات می‌شود.

3- میزان کیفیت سایت

بهتر بودن رتبه الکسا از دید کاربران نشان دهنده به روز و مفید بودن مطالب سایت شما خواهد بود. از آنجایی‌که سایت الکسا مستقیما مفید بودن محتوای صفحات شما را اندازه گیری نمی‌کند، به روز بودن و مفید بودن آن‌ها می‌تواند رتبه بهتری برای شما به همراه داشته باشد، زیرا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما خواهد کشید. از طرف دیگر همین بازدیدکنندگان رتبه الکسا شما را برای تعیین میزان اعتبار سایت و مطالب شما در نظر می‌گیرند.

آموزش بهبود رتبه الکسا

اگر شما هم مانند بعضی مشتریان وبسیما بازدیدکنندگان زیادی دارید ولی از رتبه الکسا خود راضی نیستید چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

1- تولبار الکسا را بر روی مرورگر خود و همکاران‌تان نصب کنید

2- مطالب مفیدتر و طولانی تری در سایت خود داشته باشید

3- تبلیغات خود را با دقت بیشتری انجام دهید

4- به سایت الکسا بروید و هویت خود را بعنوان صاحب سایت تایید کنید

5- اطلاعات سایت خود را در الکسا تکمیل کنید

6- از مشتریان خود درخواست کنید تا به الکسا بروند و در مورد شما نظر دهند

7- بازدیدکنندگان خود را تشویق به نصب تولبار الکسا کنید

8- تولبار الکسا خود را در این سایت بسازید و امکاناتی متناسب با نیاز مشریان خود در آن قرار دهید

در پایان نمونه تولبار الکسا سایت نماسایت را برای شما قرار دادیم:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا