سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار فرهنگی و هنری

صالحی: وجود یک فیلم توقیفی هم زیاد است

سید عباس صالحی که از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، در جدیدترین مصاحبه خود به مسئله توقیف فیلم‌های سینمایی در چند سال گذشته اشاره کرده و گفته نسبت به فیلم‌های تولید شده، فیلم‌های کمی تاکنون با مشکل اکران مواجه شده‌اند. اما او معتقد است وجود یک فیلم توقیفی هم برای سینمای ایران زیاد است.

image_13960525317_6596651_296

پس از اینکه سید رضا صالحی امیری دستور بازبینی فیلم‌های توقیفی را دارد، برخی از کارگردانان و تهیه کنندگان، امیدوار شدند که مشکل اکران فیلم‌های آنها به زودی رفع شود. اما در طول این مدت، با این‌که چند فیلم سینمایی رفع توقیف شدند، ولی همچنان مشکلات تعدادی از فیلم‌های توقیفی حل نشده است.

سید عباس صالحی امروز در مصاحبه بلندی که با روزنامه ایران داشته، درباره رشد چشمگیر مخاطبان فیلم‌های سینمایی در دولت حسن روحانی می‌گوید: «ما در حوزه اقتصاد سینما در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته‌ایم و از حدود 30 میلیارد در سال 92 به حدود 170 میلیارد در سال 95 رسیده‌ایم که این نشان دهنده مسیر رو به جلوی سینما در کشور است.»

اما وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به موضوع فیلم‌های توقیفی اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: «بر اساس آنچه من اطلاع یافته ام، در این مدت حدود 300 فیلم را نمایش داده‌ایم و مجموع فیلم‌هایی که هرکدام به دلیلی مجوز اکران نگرفته‌اند به زیر ده مورد می‌رسد. نکته اول این است که ابتدا باید سهم‌ها را ببینیم. بین 300 فیلم، تعداد کمی فیلم که با مشکل مواجهند سهم بالایی نیست. درباره این موارد هم بررسی‌ها انجام شده و مشکل برخی از آنها با اصلاحات کارگردان در آینده نزدیک حل خواهد شد.»

صالحی درپایان همچنین صحبت امیدوار کننده‌ای را در مورد توقیف فیلم‌های سینمایی مطرح می‌کند و می‌گوید: «به نظر من ما باید به سمتی برویم که با شفافیت حتی یک مورد فیلم هم نداشته باشیم که به آن مجوز بدهیم و بعد اجازه اکرانش را صادر نکنیم؛ حتی یک مورد هم در این زمینه زیاد است.»

حال باید دید که پس از تایید صلاحیت عباس صالحی از سوی نمایندگان وزارت ارشاد و حضورش در این وزارتخانه، آیا او به صحبت‌های امروز خود عمل خواهد کرد تا تکلیف بسیاری از فیلم‌های توقیفی به زودی مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا