سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر ترکیپیشخوان ترکیه

اردوغان: سال آینده به نام «فواد سزگین» نام‌گذاری خواهد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم خاکسپاری پروفسور فواد سزگین، استاد تاریخ اسلام اظهار داشت: سال 2019 را سال «پروفسور فواد سزگین و تاریخ علوم اسلامی» نامگذاری خواهیم کرد.
thumbs_b_c_b490161cdd52e56061d4b3cd82e418e9

اردوغان در این مراسم همچنین تصریح کرد:

“از زمانی که وی را شناختم برای علم گام‌های استواری را برمی‌داشت. او در طول عمر خود 1300 کتاب در زمینه‌های اسلام، پزشک، نجوم و فیزیک نوشت که تمام آنها در کتابخانه ریاست جمهوری ترکیه قرار دارند.

برای ارائه آثار پروفسور فواد سزگین در خارج از ترکیه هم تلاش خواهیم کرد. بدین ترتیب موزه‌ها و کتابخانه‌های دیگر کشورها نیز غنی‌تر خواهند شد.

– زندگی پربار استاد تاریخ اسلام

پروفسور سزگین در 24 اکتبر 1924 در استان بیتلیس به دنیا آمد. وی سال 1951 در دانشکده ادبیات دانشگاه استانبول مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد گرفت. او دوره دکترا را نیز سال 1954 در رشته زبان و ادبیات عربی همین دانشگاه تکمیل کرد و به رتبه دانشیاری دست یافت.

سال 1960 نام سزگین در فهرست «147 شخصیت ممنوع التدریس دانشگاه های ترکیه» که از سوی دولت نظامیان کودتاگر تهیه شده بود قرار گرفت. از این رو، به آلمان رفت و فعالیت علمی خود را در دانشگاه فرانکفورت ادامه داد.

او در سال 1965 دومین پایان نامه دکترای خود را تقدیم این دانشگاه کرده و سال بعد به رتبه پروفسوری ارتقا یافت. پروفسور سزگین به 27 زبان خارجی از جمله سریانی، عبری، لاتین، عربی و آلمانى مسلط بود. وی علاوه بر عضویت در بسیارى از آکادمی هاى بین المللی، شمار زیادی جایزه و نشان افتخار نیز دریافت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا