سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

آموزش غواصی به نوجوانان تایلندی محبوس در غار

نوجوانان فوتبالیست محبوس در غاری در تایلند تحت آموزش غواصی و شنا در عمق آب قرار گرفتند.

1000x563_cmsv2_88e8c690-deab-5900-a22b-a5f806427852-3200466

دوازده پسر فوتبالیست که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن داشتند ۱۲ روز پیش به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان، پس از شدت گرفتن سیلاب ناشی بارش سنگین باران در غاری واقع در پارک جنگلی استان شمالی چیانگ رای کشور تایلند گرفتار شدند.

از زمان ناپدید شدن آنان، یک عملیات گسترده بین‌المللی متشکل از کشورهای تایلند، استرالیا، آمریکا، بریتانیا و چین برای نجات آن‌ها آغاز شد.

به گفته ماموران گروه امداد و نجات تایلند، این غار حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد و به دلیل افزایش سطح آبی که در آن جریان داشت، نجات سانحه دیدگان بسیار دشوار شده بود.

سرانجام دوازده نوجوان فوتبالیست و مربی‌ آنها ۱۰ روز پس از گرفتار شدن در غار «تام لوآنگ»، در عمق ۴ کیلومتری و در ۴۰۰ متری منطقه‌ای که احتمال داده می‌شد پناه گرفته باشند، توسط غواصان تیم بین‌المللی پیدا شدند.

جان ولانتن و ریک استنتون، دو غواص بریتانیایی اولین نفرهایی بودند که روز دوشنبه به فوتبالیست‌ها رسیدند.

دوازده پسر عضو تیم فوتبال «Moo Pa» و مربی ۲۵ ساله آنها پیش از این نیز بارها به سفرهای یک روزه رفته بودند. مربی آنها دو سال پیش اعضای تیمش را به همین غار آورده بود.

حالا این نوجوانان تعلیم شنا و غواصی در شرایط سخت را آغاز کرده‌اند تا امیدها برای خروج هرچه سریع‌تر آنها از این غار افزایش یابد.

این غار همواره در فاصله ماه‌های بارانی ماه مه تا نوامبر به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود و تابلوی راهنمای مقابل این غار نیز هشدار می‌دهد که در ماه‌های ژوئیه و نوامبر، خطر سیل‌زدگی در آن بسیار بالاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا