سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

یک زن روس به اتهام تلاش برای نفوذ به تشکیلات سیاسی در آمریکا دستگیر شد

یک زن جوان تبعه روسیه به اتهام تلاش برای نفوذ به تشکیلات سیاسی در آمریکا دستگیر شد.

مقام‌های قضایی ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۲۵ تیر با انتشار این خبر اعلام کردند این زن که ماریا بوتینا نام دارد و ۲۹ ساله است، تلاش داشته تا به صورت مخفیانه و به سود روسیه به درون تشکیلات سیاسی آمریکا نفوذ کند. مقام‌های رسمی آمریکا می‌گویند «انجمن ملی سلاح آمریکا» (NRA) که سازمانی قدرتمند برای لابی‌گری در زمینه حمل اسلحه در این کشور است، هدف اصلی این جاسوس روسی بوده است.

در متن اتهام اعلام شده علیه این زن آمده است که او به منظور «تأمین منافع فدراسیون روسیه» و به عنوان «مأمور مسئول یک دولت خارجی» تلاش کرده است تا به درون تشکیلات سیاسی آمریکا «نفوذ» کند.

او به طور مشخص متهم به همکاری با یک مقام عالی‌رتبه روس در پیوند با بانک مرکزی روسیه است که نام او اخیرا در سیاهه افراد تحریم شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است. نام این مقام عالی‌رتبه روسی فاش نشده اما خبرگزاری رویترز از قول برخی منابع می‌نویسد که این فرد احتمالا الکساندر تورشین، رئیس بانک مرکزی روسیه است و فرد بازداشت شده ظاهرا با او همکاری می‌کرده است. در صفحه فیس‌بوک ماریا بوتینا، تصاویری از او به همراه این مقام روسی دیده می‌شود.

مقام‌های آمریکایی همچنین می‌گویند خانم بوتینا که تحصیل‌کرده دانشگاه آمریکایی واشنگتن و مؤسس یک سازمان روسی مدافع حمل سلاح است، همواره سعی می‌کرده تا روابط خود با شهروندان آمریکایی را توسعه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت دادگستری، ماریا بوتینا، به ظن جاسوسی برای روسیه در واشنگتن بازداشت شد. بوتینا مظنون به همکاری با آژانس های خارجی بدون اینکه در دولت آمریکا ثبت شود شد. علاوه بر این، او متهم به تلاش برای برقراری و ایجاد رابطه با افراد و نفوذ به سازمان هایی است که بر سیاست های آمریکا تاثیر می گذارد. دادستان بر این باور است که او بدون اینکه به طور رسمی و قانونی افشا کند که نماینده دولت روسیه بود عمل کرد و این مجازات تا 5 سال زندان برای او خواهد داشت. ‘ماریا بوتینا شهروند 29 ساله روسیه است که در واشنگتن دی سی زندگی می کند، او در 15ژوئیه 2018 در واشنگتن دی سی دستگیر شد.
ماریا بوتینا از حامیان حق داشتن سلاح نیز در جشن‌های مرتبط با تحلیف ترامپ حضور داشته است. وی بارها خود را کارمند بانک مرکزی روسیه، یک علاقه‌مند به سلاح، یک دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی (در دانشگاه آمریکن در واشنگتن)، یک روزنامه‌نگار، یک نماینده فدراسیون روسیه و یک نقطه ارتباط بین کارزار ترامپ و روسیه نامیده است. وی در گذشته به پول‌شویی و دیگر جرایم مالی متهم شده است. بوتینا چند روز پس از تحلیف ترامپ یک مراسم جشن تولد برای خودش در یک کافه در نزدیک دانشگاه آمریکن برگزار کرد. در این جشن تولد چندین تن از مشاوران انتخاباتی ارشد ترامپ و انجمن ملی سلاح آمریکا و افرادی همچون پال اریکسون، استراتژیست حزب جمهوری‌خواه آمریکا حضور داشته‌اند. بوتینا و اریکسون دستکم از سال 2013 با یکدیگر مراوده داشته و اریکسون به این نکته اشاره کرده است که ارتباطات خوبی با کرملین دارد.

820828

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا