سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار سینماسینمای جهان

انتقاد از جی کی رولینگ به دلیل انتخاب بازیگر آسیایی در نقش مارِ ولدمورت

بعد از انتشار جدیدترین تیزر بخش دوم «جانوران شگفت‌انگیز»، جی کی رولینگ خالق دنیای هری پاتر با انتقادهای تندی در شبکه‌های اجتماعی به خاطر انتخاب یک بازیگر کره‌ای در نقش ناگینی (مار ولدمورت) مواجه شده است. رولینگ در برابر اتهام نژادپرستی از خود دفاع کرده است.

132648

«جانوران شگفت‌انگیز: جرایم گریندلوالد» ناگینی در داستان‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» نشان می‌دهد و در تیزر آخر می‌بینیم که کلودیا کیم بازیگر اهل کره جنوبی نقش نسخه انسانی مار وفادار ولدمورت را بازی می‌کند.

رولینگ که فیلمنامه سری «جانوران شگفت‌انگیز» را نوشته و تهیه‌کننده این فیلم‌هاست، قبلا به دلیل آنچه نبود تنوع نژادی در شخصیت‌های دنیای جادوگری‌اش خوانده می‌شد، مورد انتقاد بود و حالا عده‌ای در توییتر نوشته‌اند چرا باید یک بازیگر آسیایی نقش ماری را بازی کند که در نهایت تسلیم شخصیت منفی اصلی دنیای هری پاتر می‌شود.

رولینگ در برابر این انتقادها در توییتر خود نوشت: «ناگا موجود افسانه‌ای مار شکل در اسطوره شناسی اندونزی است، بنابراین ناگینی هم اینطور است. ناگا ها گاهی در قالب موجودات بالدار و گاهی نیمه انسان نیمه مار تصویر شده‌اند.»

اما این توضیح هم ظاهرا منتقدان ماجرا در توییتر را قانع نکرده و یکی از آنها نوشته که تمام مدت در داستان‌های هری پاتر یک زن آسیایی تسلیم و فرمانبر یک مرد سفیدپوست بوده و این را نژادپرستانه دانسته است.

اوایل سال میلادی جاری هم حضور جانی دپ در این فیلم در نقش گریندلوالد با انتقاد روبه‌رو شد، چون او به خشونت خانگی متهم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا