سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللپیشخوان اروپا

انتخابات منطقه‌ای باواریا؛ پاشنه آشیل مرکل و دوستان

ساکنان ایالت باواریا در جنوب آلمان روز یکشنبه به پای صندق‌های رای می روند تا نمایندگان خود را برای پارلمان محلی انتخاب کنند.

این انتخابات در حالی برگزار می شود که طبق نظرسنجی‌ها آراء احزاب سنتی ممکن است به شدت با ریزش همراه شود. بدین ترتیب در صورت تحقق یافتن این امر، دولت ائتلافی به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با ضربه سختی مواجه خواهد شد.

خبرها و تحلیل های موجود مبنی بر ریزش آراء احزاب سنتی در حالی منتشر می شود که اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن (CSU)، خواهر خوانده اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) بزرگ‌ترین حزب محافظه‌کار این کشور به ریاست آنگلا مرکل از هفت دهه پیش تا کنون استیلای سیاسی خود را بر این منطقه ثروتمند در جنوب آلمان حفظ کرده است. این حزب از سال ۱۹۴۹ میلادی تاکنون به استثناء یک دوره سه ساله در دهه پنجاه میلادی همواره هدایت امور اجرایی در این منطقه را در دست داشته است.

554457

تحلیل ها حکایت از آن دارد که این حزب در انتخابات روز یکشنبه تعداد قابل توجهی از آراء خود را به «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) حزب مهاجر ستیز و راست افراطی و نیز احزاب سبز چپگرا واگذار خواهد کرد.

با اینحال رابرت برانکمپر، نماینده فعلی پارلمان و عضو اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان ابراز خوشبینی کرده که این حزب محافظه کار حتی اگر حمایت برخی از هواداران خود را به نفع «گرایش پوپولیستی خلاف جریان حاکم» از دست بدهد از آراء لازم برای ادامه پیشتازی برخوردار خواهد بود.

این نماینده حزب حاکم در منطقه در ادامه یادآور شد «باواریا ایالتی امن و ثروتمند است که پایین ترین نرخ بیکاری را در آلمان دارد. ما در شرایط عادی باید شصت درصد آراء را بدست بیاوریم. اما باید پذیرفت که یک گرایش خلاف جریان اصلی در اروپا در حال شکل گیری است. ایتالیا، فرانسه، هلند و دیگر مناطق دنیا نیز پیشتر دستخوش این جریان شده اند و ما با احتساب این مسئله امیدواریم حداقل چهل درصد آراء را از آن خود کنیم. این میزان رای برای ما عالی خواهد بود.»

باواریا از جمله ایالت‌هایی است که بیشترین تاثیر را از بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۵ پذیرفته است. هزاران پناهجو در اوج بحران مهاجرت در اروپا روزانه با ورود به این ایالت خواستار پناهندگی و اسکان در این منطقه شدند. این مسئله در واقع سرآغاز شکل گیری موج انتقادها به آنگلا مرکل و متحدانش در حزب اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن بود.

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده پیش از انتخابات روز یکشنبه در ایالت باواریا احزاب اصلی شکل دهنده ائتلاف دولتی تحت ریاست آنگلا مرکل با انتقاد های زیادی از سوی ساکنین مواجه شده و با احتمال ریزش آراء زیادی روبرو هستند. این نظرسنجی برای اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن (CSU) و خواهر خوانده اش اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) بیست و شش و برای حزب سوسیال دمکرات دیگر شاخه اصلی ائتلاف دولتی پانزده درصد آراء را پیش بینی می کند.

این در حالیست که بر اساس نتایج این نظرسنجی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) و سبزها به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درصد آراء را از آن خود خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا