سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

تنش و اعتراض در فرودگاه‌های آمریکا در پی دستور مهاجرتی ترامپ

57428138

در پی دستور ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور به آمریکا، شب گذشته فرودگاه‌های مختلف این کشور از جمله فرودگاه کندی نیویورک، شاهد تنش و اعتراض‌های مردمی بودند.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از روز جمعه که دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا دستور ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان جهان به آمریکا را امضا کرده، بسیاری از پروازها به آمریکا بلاتکلیف و نامعلوم هستند.

یکی از قضات فدرال نیویورک شنبه شب دستور اضطراری را صادر کرد که طبق آن آمریکا را از اخراج افرادی که با ویزاهای معتبر یا درخواست‌های پناه‌جویی تایید شده وارد این کشور می‌شوند، به صورت موقتی منع می‌کند، اما ممنوعیت مهاجرت صادر شده از سوی ترامپ باعث آشوب و ناآرامی در روز شنبه شد.

وکلا و مدافعی که در فرودگاه کندی نیویورک سیتی کار می‌کنند، گفتتند آمار دقیقی از تعداد افرادی که پس از پیاده شدن از هواپیماهای خود در این فرودگاه بازداشت شدند، ندارند.

یسره‌ قالد 25 ساله یکی از افرادی است که در ترمینال فرودگاه منتظر بود که ببیند آیا یکی از اعضای خانواده‌اش آزاد می‌شود یا مجددا سوار هواپیما شده و از کشور اخراج خواهد شد.

به گفته وی، این عضو خانواده‌اش که اهل یمن است، از دیابت و مشکلات قلبی رنج می‌برده و پس از پیاده شدن از هواپیمایی از مبدا عربستان سعودی، بازداشت شدند.

صحنه‌های مشابهی از تشویش و نگرانی در فرودگاه‌های سراسر آمریکا به چشم می‌خورد جایی که معترضان به خیابان‌ها آمده و دست به اعتراض زدند.

یکی دیگر از این افراد نگران، گفت: دو تن از اعضای خانواده‌اش از طریق فرودگاه بین‌المللی فیلادلفیا وارد خاک آمریکا شده اما متاسفانه به قطر بازگردانده شده‌اند.

وی گفت: مقامات به ما گفتند که اوراق مربوط به تشریفات اداری آنها معتبر نیست. این در حالی است که بستگانش که مسیحی بودند، پس از یک پرواز 18 ساعته از قطر توانسته بودند خود را از دمشق به آمریکا برسانند.

تالیا اینلندر که یک وکیل است، در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس گفت: یک خانم ایرانی پس از ورود به این فرودگاه از آمستردام به همراه پسر آمریکایی یک ساله‌اش بازداشت شد. تابعیت آمریکایی این خانم ایرانی تایید شده و قرار بود در فوریه گواهی تابعیت آمریکایی خود را دریافت کند.

ترامپ پیش‌تر اعلام کرده بود که هدف از ممنوعیت موقتی سفر به آمریکا دور نگه داشتن تروریست‌های بالقوه است.

این در حالی است که جرالد نادلر و نیدیا والسکوز دو تن از اعضای دموکرات کنگره از ایالت نیویورک نیز به معترضان پیوستند و شعار «اجازه دهید آنها وارد شوند»، سر دادند.

57428067

57428078

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا