سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

ارتش سوریه سطح عملیات خود را به سمت الباب گسترش داد

57405582

ارتش سوریه حمله بزرگ تروریست‌های داعش را علیه فرودگاه نظامی السین در حومه دمشق ناکام گذاشت. در عین حال فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه اعلام کرد، دستاورد نظامی در حومه شرقی حلب دایره امنیت در اطراف دمشق را گسترده ساخت.

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،  فرماندهی کل ارتش سوریه اعلام کرد: یگان‌های ارتش  سوریه با همکاری نیروهای هم پیمان خود طی یک عملیات نظامی گسترده علیه گروهک تروریستی داعش در شمال شرق استان حلب ، توانستند بیش از ۳۲ منطقه مسکونی و مزرعه در مساحت کلی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند.

فرماندهی کل ارتش با صدور بیانیه‌ای گفت: یگان‌های از ارتش و نیروهای مسلح با همکاری با نیروهای پشتیبانی و هم پیمانان طی یک عملیات نظامی گسترده علیه داعش در شمال شرق استان حلب، موفق شدند بیش از ۳۲ منطقه و مزرعه در مساحت کلی نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر مربع را آزاد کنند و بر بزرگراه حلب- الباب به وسعت ۱۶ کیلومتر مسلط شوند.

فرماندهی کل ارتش افزود: یگان‌های ارتش طی این عملیات به یکی از پیچیده‌ترین استحکامات یورش بردند و صدها خودروهای بمب گذاری شده و بمب‌های دست ساز را خنثی کردند و ده‌ها تونل داعش در منطقه را از بین بردند و تلفات زیادی در افراد و مهمات به این گروه تکفیری را برجای گذاشتند.

از سوی دیگر، یک منبع نظامی سوریه گفت: ارتش حمله بزرگ داعش را علیه منطقه المثلث در شمال شرق فرودگاه نظامی السین در حومه دمشق ناکام گذاشت و بیش از پنج خودروی وابسته به تروریست‌ها را منهدم کرد.

این منبع گفت ارتش سوریه هم اکنون در حال تامین امنیت فرودگاه و تقویت کنترل آن بعد از درگیری‌های شدیدی است که علیه افراد مسلح صورت داد.

ارتش بعد از حمله شدید داعش به کارخانه سیمان البادیه و مناطق مجاور آن مناطق نظامی خود را در منطقه الضمیر در حومه دمشق تخلیه کرد.

یک منبع میدانی در سوریه گفت: بیش از ۳۰۰ نیروی ارتش سوریه در عملیات خود توانستند کنترل روستای ام الرمان در شرق شهر الضمیر را به دست گیرند.

ارتش همچنین در جریان عملیات نظامی گسترده‌ای دامنه کنترل خود را در منطقه التیفور در حومه شرقی حمص گسترش داد.

یک منبع رسانه‌ای نزدیک به نیروهای دولتی سوریه گفت: یگان‌های ارتش طی عملیات نظامی خود در جنوب غربی فرودگاه نظامی التیفور کنترل مزرعه فضه و بیت فضه و قصر الحیر الغربی را به دست گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا