سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مقالات

آموزش محور چیست

[ad_1]
آموزش محور چیست

تحصیل در دوره های آموزش محور, به شکلی است که دانشجو به جای پایان نامه, به اندازه 6 تا 10 واحد درسی می گذراند در ادامه در مورد شیوه تحصیل آموزش محور توضیحاتی داده شده است

 

آموزش محور چیست؟

 

تحصیل در شیوه آموزش محور با محوریت آموزش و به صورت واحد های درسی و بدون پایان نامه بوده ( به جای پایان نامه 6 تا 10 واحد درسی توسط دانشجو اخذ می شود) که گذراندن حداقل دو و حداکثر 4 واحد سمینار، تحقیق و تتبع نظری الزامی است و در سایر موارد عیناً مطابق آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته است.

 

فارغ التحصیلان این دوره هیچ منعی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ندارند.

 

دانشجویانی که به شیوه آموزش محور تحصیل می کنند این توان را دارند که پس از فارغ التحصیلی در مراکز مختلف آموزشی مانند آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی به تدریس بپردازند و در فرآیند آموزش کشور نقش موثری ایفا کنند.

 

بر اساس آیین نامه دوره های کارشناسی ارشد، طول دوره تحصیل دانشجویان این مقطع، تا دو سال تعیین شده که در موارد استثنایی تا یک نیم سال نیز قابل تمدید است و چنانچه دانشجویی در دو ترم، معدل کمتر از 14 داشته باشد از دانشگاه اخراج خواهدشد.

 

با اینکه فارغ التحصیلان در دوره آموزش محور از نظر قانونی و طبق آیین نامهف هیچ منعی برای ادامه تحصیل در دوره دکتری ندارند، اما معمولاً در هنگام مصاحبه جهت پذیرش در مقطع دکتری، موضوع پایان امه و مقالات مربوط به دانشجویان مورد بررسی اساتید قرار میگیرد.

 

در واقع نحوه عملکرد دانشجو در پایان نامه و کیفیت آن از نظر علمی، دانشجویانی که حتماً قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری، چه در دانشگاه های داخل کشور و چه در خارج از کشور، را دارند، تحصیل در مقطع آموزش محور پیشنهاد نمی شود.

 

 

 

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا