سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

به دنبال راه های جلوگیری از فشار خون هستید؟

highbloodpressure

اگر شما فشار خون سالمی دارید، این فوق العاده است و شما در منطقه ی خوب پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات عمده هستید. هدف نهایی این است که این فشار خون را در محدوده سالم نگه دارید. عادات بهداشتی سالم و خوب به شما کمک می کند که فشار خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

مهمترین راه برای نگه داشتن فشار خون سالم

مقیاس ثابت:

اضافه وزن سبب افزایش فشار خون می شود. بنابراین وزن خود را در یک محدوده سالم نگه دارید. برای این کار بر خوردن مواد مغذی، رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و خواب کافی تمرکز کنید.

داشتن تناسب اندام:

همراه با کنترل وزن، ورزش یکی دیگر از راه ها است که قلب را تقویت می کند. با ورزش کردن مقدار نیروی شریان ها در پمپ کردن خون کاهش می یابد و این باعث کاهش فشار خون می شود. اگر در حال حاضر فشار خون شما طبیعی است ورزش به شما کمک می کند که در پیری هم سالم بمانید. دو ساعت و نیم ورزش متوسط مانند پیاده روی سریع، ضربان قلب شما را منظم می کند.

حذف نمک در رژیم غذایی خود:

حتی اگر شما از پاشیدن نمک در وعده های غذایی خود جلوگیری کنید ممکن است در غذا های فرآوری شده مانند غذاهای منجمد، سوپ کنسرو شده، گوشت، نان و حتی چیز های شیرین نمک استفاده شود.  برخی از کارشناسان توصیه می کنند که کمتر از ۲۳۰۰ میلی گرم (فقط ۱ قاشق چای خوری) نمک در روز مصرف کنید. آمریکایی ها به طور متوسط ۳۴۰۰ میلی گرم در روز نمک مصرف می کنند. بنابراین کاهش نمک مصرفی می تواند به شما کمک کند فشار خون خود را در محدوده سالم نگه دارید. و فراموش نکنید از این به بعد به نمک غذاهای کنسرو شده دقت بیشتری داشته باشید

خوردن میوه و سبزیجات سالم و تازه:

این مواد شامل مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که به شما در جلوگیری از بیماری قلبی و سرطان و بیماری های دیگر کمک می کنند. در هر وعده غذایی نیمی از مقدار وعده خود را با سبزیجات و میوه ها پر کنید. توصیه می شود در روز ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزیجات دریافت کنید.

سیگار:

سیگار کشیدن و جویدن تنباکو فشار خون شما را برای یک زمان کوتاه بالا می برد. مواد شیمیایی  موجود در هر دو می تواند به آرامی به شریان ها صدمه بزند. به طوری که آنها را باریکتر می کند و سبب فشار خون بالا برای مدت طولانی می شود. بنابراین افراد سیگاری برای سلامتی و حفظ فشار خون خود در محدوده سالم سیگار خود را ترک کنند. و به این ترتیب از شریان های خود در مقابل صدمه های احتمالی محافظت کنند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن