سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
دانستنی و اطلاعات عمومیسبک زندگی

با توجه به تحقیقات ، خوردن این نوع غذاها می تواند شما را زودتر پیر کند.

 

مدت هاست که متخصصان توصیه می کنند، مصرف غذاهایی که به شدت فرآوری می شوند را محدود کنید، یک مطالعه جدید انگیزه بیشتری برای این کار ایجاد کرده است. تحقیقات جدید نشان می دهد که خوردن غذاهای فوق فرآوری شده می تواند در واقع پیر شدن سلول های شما را تسریع کند.

حال ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی یک ماده غذایی فراوری شده را از غذایی که تازه فرآوری شده جدا می کند؟ اساساً ، غذایی که تصفیه شده، غذایی است که “به صورت صنعتی تولید می شود” ، به این معنی که عمدتا با مخلوطی از روغن ، چربی ، قند ، نشاسته و پروتئین تهیه می شود که حاوی ارزش غذایی کمی هستند و هیچ ماده غذایی ندارند. این نوع غذاها همچنین فاقد هرگونه مواد تشکیل دهنده کامل یا طبیعی هستند.

آب نبات ، کاپ کیک ، چیپس سیب زمینی با طعم و مزه و هر آنچه که سرخ شود همه نمونه هایی از غذاهای فوق فرآوری شده هستند زیرا حاوی طعم دهنده های مصنوعی ، رنگ ها ، امولسیون کننده ها ، مواد نگهدارنده و مواد افزودنی مختلفی هستند که برای افزایش ماندگاریشان استفاده می شوند. این غذاها همچنین ارزان تر تولید می شوند و اغلب از آنها به عنوان “راحتی” یاد می شود زیرا از قبل بسته بندی می شوند. از طرف دیگر ، غذاهای فرآوری شده حاوی روغن ، شکر و نمک اضافه شده هستند. به عنوان مثال ، غذاهای سالم مانند لوبیا و توفو به دلیل بسته بندی بودن ، غذای فرآوری شده به حساب می آیند که به آنها امکان می دهد مدت زمان طولانی تری نسبت به مواد غذایی که تازه و فرآوری نشده اند در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی بمانند.

مصرف منظم غذاهای فوق فرآوری شده نه تنها می تواند منجر به افزایش وزن و بالقوه ایجاد بیماری های مزمن ، مانند دیابت و بیماری های قلبی شود ، بلکه تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است باعث پیر شدن سریع سلولهای بدن شما نیز شود. دانشمندان در کنفرانس چاقی اروپا و بین المللی مطالعه ای را ارائه دادند که نشان می دهد کسانیکه سه وعده یا بیشتر وعده غذایی فوق فرآوری شده در روز استفاده میکنند، احتمال کوتاه شدن رشته های DNA و تلومرها (پروتئین های موجود در انتهای کروموزوم ها) در مقایسه با کسانی که به ندرت از این نوع غذاها استفاده می کنند را در آنها دو برابر میکند. ما می دانیم که به چی فکر میکنید ، اینکه این موضوع چه ارتباطی با سن دارد؟
طول تلومر یکی از چندین نشانگر سن بیولوژیکی است که دانشمندان اغلب برای کمک به پیش بینی خطرات سلامتی به آن توجه میکنند. کاهش تلومرها با افزایش خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط است ، که بیشتر آنها مربوط به سنین بالاتر است. بنابراین ، برای جلوگیری از تسریع در پیری سلولهایتان، استفاده از حلقه های چیپس و پیاز سرخ شده را کاهش دهید.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن