سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

ویتامینی که پزشکان از همه می خواهند که همین حالا استفاده کنند.

در اوج همه گیری ، یک چیز روشن شد: حفظ سیستم ایمنی قوی مهم است. در حالی که روش های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید  اما یک مکمل همچنان مورد توجه قرار می گیرد – و آن ویتامین D است. چه از طریق غذا و چه از طریق مکمل ها ، مهم است که اطمینان حاصل کنید به اندازه کافی از این تقویت کننده سیستم ایمنی در رژیم غذایی خود دارید. 

دکتر آنتونی فاوچی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی ، گفت: “شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد اگر سطح ویتامین D کم داشته باشید ، بیشتر به عفونت دچار می شوید.

ویتامین D فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نکنید ، بدن شما بیشتر در معرض عفونت قرار می گیرد و حتی در بهبود زخم دچار اختلال می شود. در حقیقت ، این ویتامین بیش از آنچه تصور می کنید در بدن نقش اصلی دارد.

نیکول آونا ، دکترا و استادیار علوم اعصاب در دانشکده پزشکی Mount Sinai در نیویورک گفت : “یکی از مهمترین نقشهای آن کمک به حداکثر جذب و استفاده از کلسیم است که ماده معدنی مهمی برای سیستم اسکلتی و دندانهای ماست. همچنین برای عملکرد عضلات ، قلب و ریه مهم است” ، 

فاوچی در همان مصاحبه Instagram Live به جنیفر گارنر بازیگر گفت که برخی مکمل های خاص می توانند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کنند ، یکی از آنها ویتامین D است.

دکتر فاوچی گفت: “اگر کمبود ویتامین D دارید ، بر میزان حساسیت شما به عفونت تأثیر می گذارد.” “من  فقط توصیه نمی کنم و خودم هم این کار را می کنم – مصرف مکمل های ویتامین D.”

بسیاری از غذاها غنی از ویتامین D هستند که ممکن است در نظر داشته باشید در رژیم غذایی خود بگنجانید ، مانند شیر گاو ، تخم مرغ ، قارچ و ماهی قزل آلا. اگر می خواهید مصرف ویتامین D را به صورت مکمل شروع کنید ، حتماً ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید برای شما بی خطر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا