سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
توریسم و گردشگریمطالب جالب

جاهای دیدنی رشت در بهار

کشورمان ایران جاهای دیدنی کم ندارد. از شمال گرفته تا جنوب و از شرق گرفته تا غرب زیبایی های بی بدیل و وصف ناپذیری در این کشور می توان مشاهده کرد. یکی از شهرهایی که در نوع خود زیبایی کم ندارد و کمتر کسی را می توان یافت که از رفتن به آن احساس پشیمانی و یا نارضایتی داشته باشد، شهر رشت است. این شهر در استان گیلان و در شمال کشور قرار دارد. طبیعت بسیار زیبا و سبز این خطه از جمله مهم ترین دلایلی است که افراد را به سمت این منطقه می کشاند. البته جاهای دیدنی رشت را نیز فراموش نکنید، بدون شک بازدید از این جاذبه های دیدنی می تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی اماکن دیدن رشت آشنا شوید.

باغ محتشم

قدیمی ترین پارک موجود در شهر رشت پارک محتشم است و دو بخش دارد؛ یک بخش آن که به صورت مکانیزه ساخته شده و بخش دیگر نیز باغی است در کنار بخش مکانیزه قرار دارد. این پارک به عنوان اصلی ترین پارک شهر رشت محسوب می شود و از دوران ناصرالدین شاه قاجار باقی مانده است.
باغی که در این پارک وجود دارد وسعت و مساحت زیادی داشت اما با گذشت زمان و گسترده شدن مناطق شهری این باغ کوچک تر شد و به اندازه ای که در حال حاضر مشاهده می شود درآمده است.

بقعه دانای علی

بقعه دانای علی از دیگر جاذبه های دیدنی شهر رشت است و مردم این شهر احترام زیادی برای آن قائل هستند. اما چه چیزی باعث شده که این آرامگاه برای مردم شهر قداست خاصی پیدا کند؟ جواب این سوال به شخصیت فردی بر می گردد که در این محل دفن شده است. دانای علی یکی از ساکنین روستای سیاه اسطلخ رشت بوده و برخی عنوان می کنند که او می توانست در یک لحظه در دو مکان متفاوت حضور داشته باشد. علاوه بر این مورد، دانای علی فردی با علم و دانش زیاد بوده و به همین دلیل از سایر افراد ساکن در این روستا، کاملا متمایز بوده است.

پارک ملت

پارک ملت رشت یکی از پارک های و باغ های قدیمی شهر رشت است و بیشتر درختانی که در آن مشاهده می شوند قدیمی هستند و سن زیادی دارند. سیاه باغ که امروز به آن پارک ملت می گویند در سال 1378 مورد عملیات بازسازی قرار گرفت و به عموم مردم اجازه داده شد تا در این باغ حضور پیدا کرده و از فضای سبز و زیبای این پارک دیدن کنند.
وسعت این پارک 120 هزار متر مربع بوده، در منطقه 3 شهر رشت، بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا واقع است و امکانات متفاوتی برای بازدید کنندگان فراهم کرده است.

بازار بزرگ رشت

از دیگر مواردی که باعث می شود هر کسی مشتاق شود به شهر رشت سفر کنند بازار بزرگ رشت است. این بازار متشکل از میدان های بزرگ، چهار سوق ها، کاروانسراها و میدان های کوچک است و شما علاوه بر خرید می توانید با نگاهی به اطراف از حضور در این بازار لذت ببرید.
معماری برخی از کاروانسراها و طاقی هایی که در این بازار مشاهده می شود از جمله نکات قابل توجهی است که می توان در مورد بازار بزرگ رشت به آن اشاره کرد.

آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

حیف است به شهر رشت سفر کنید اما از آرامگاه میرزا کوچک کوچک خان جنگلی دیدن نکنید. آرامگاه این دلاور به صورت یک هشت ضلعی طراحی و ساخته شده، مساحت آن 40 متر و ارتفاع نیز حدود 9 متر است. متریال هایی مانند آجر، کاشی، چوب و سفال در ساخت این بنا به کار برده شده است و جالب است بدانید که از مصالح بومی و خاص این منطقه برای ساخت آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی استفاده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا