سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
گوناگون

10 شخصیت برتر انیمه‌ی شیطان‌کش از بدترین تا بهترین

[ad_1]

بدون اغراق، «شیطان‌کش‌» به یکی از مهم‌ترین انیمه‌های دنیا در یکی، دو سال اخیر تبدیل شده است. دنباله‌ی سینمایی این انیمه‌ی تماشایی همین امسال منتشر شد و پرفروش‌ترین انیمه‌ی تاریخ شد. همین الان هم از نظر فروش با دیگر فیلم‌های مطرح دنیا در حال رقابت است. «شیطان‌کش» داستان پسری به نام تانجیرو است که وقتی به خانه برمی‌گردد متوجه می‌شود به جز نزوکو، خواهر کوچک‌ترش، کل خانواده‌اش توسط موجودات شیطانی به قتل رسیده‌اند. تنها نزوکو جان سالم به در برده و یک نیمه‌انسان-نیمه‌شیطان شده است. تانجیرو همراه با خواهرش عازم سفری طولانی می‌شود، عضو نیروهای شیطان‌کش می‌شود و تلاش می‌کند راهی برای درمان خواهرش پیدا کند.

حماسه بدیع کویوهارو گوتوگه در قالب مانگا هم موفقیت زیادی داشت، اما پس از تبدیل شدن به یک فیلم و سریال انیمه بود که محبوبیتی افسانه‌ای بین مخاطبان به دست آورد. در نظرسنجی که به تازگی انجام شده، معلوم شد که ۹۰ درصد مردم ژاپن نام «شیطان‌کش» به گوششان خورده و با آن آشنایی دارند. یک آمار حیرت‌انگیز! یکی از مهم‌ترین نقاط قوت «شیطان‌کش» که باعث رسیدن به چنین محبوبیت بی‌نظیری شده، شخصیت‌پردازی فوق‌العاده آن است. داستان گوتوگه پر است از شخصیت‌هایی جذاب، دوست‌داشتنی و باورپذیر، همراه با دغدغه‌هایی عمیق و متقاعد کننده. این ویژگی‌ها حتی در بین دشمنان و ضدقهرمانان داستان هم دیده می‌شود. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم نگاهی بیاندازیم به ده شخصیت برتر جهان داستانی «شیطان‌کش»، بیایید ببینیم میان این همه شخصیت جذاب و دوست‌داشتنی، کدام‌ها پرداخت و جایگاه قوی‌تری دارند. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در ادامه این مطلب، نکته‌های داستانی مهمی لو می‌رود.

۱۰. کاگایا اوبویاشیکی

کاگایا اوبویاشیکی

اطلاعاتی که درباره کاگایا اوبویاشیکی داریم خیلی کم است، یکی از دلایل اصلی‌اش این است که این شخصیت دوست‌داشتنی در جهان داستانی «شیطان‌کش»، هنوز آن‌چنان که باید مطرح نشده است. اوبویاشیکی ظرفیت‌های پنهان زیادی دارد و بی‌صبرانه منتظر هستیم که جنبه‌های تازه‌ای از شخصیت او را ببینیم.

این را می‌دانیم که کاگایا نقش مهمی در اتفاقات بعدی داستان «شیطان‌کش‌» ایفا می‌کنند. هواداران بی‌صبرانه منتظر نقش رهبر گروه شیطان‌کش‌ها در داستان زندگی تانجیرو، و شاید بتوان گفت کل بشر هستند.

۹. کیوجورو رنگوکو

کیوجورو رنگوکو

در اواخر داستان متوجه شدیم که فن تنفس تازه تانجیرو کاملا آتشین است، این احتمال اصلا بعید نیست که این قضیه با فن مبارزه هاشیرای شعله، کیوجورو رنگوکو ارتباط داشته باشد. در فیلم «قطار موگن» دیدیم که تانجیرو احتمالا توصیه‌های تازه‌ای از کیوجورو یاد گرفته است. به نظر می‌آید فن تنفس آتشین نقشی مهم در ادامه داستان خواهد داشت.

رنگوکو در سریال تقریبا در اواخر داستان معرفی شد. شناخت چندانی از او نداشتیم. ولی در فیلم «قطار موگن» حضور کاملا پررنگی داشت. با ابعاد تازه‌ای از شخصیت او آشنا شدیم. هم مهارت فوق‌العاده‌اش در مبارزه را دیدیم و هم میزان از خودگذشتگی و فداکاری‌اش را. اغراق نیست اگر بگوییم فیلم «قطار موگن» در اصل درباره او بود و نه تانجیرو.

۸. گیو تومیوکا

گیو تومیوکا

گیو هاشیرای آب است. آشنایی تانجیرو با فن تنفس آب به این معنی است که او به احتمال زیاد تلاش‌هایی برای ورود به پیروان هاشیرای آب خواهد کرد.

گیو تومیوکا در همان ابتدای سریال وارد داستان شد، و ورود به یاد ماندنی هم داشت. او بود که به ظرفیت‌های تانجیرو پی برد، متوجه شد که نزوکو همچنان بختی برای نجات یافتن دارد، و آن‌ها را راهنمایی کرد. از آن موقع به بعد دیگر آن‌چنان که باید چیزی از او ندیده‌ایم. بی‌صبرانه منتظر حضور بعدی او هستیم.

۷. اینوسکه هاشیبیرا

اینوسکه هاشیبیرا

اینوسکه در اواسط داستان به تانجیرو می‌پیوندد و یکی از همراهان وفادارش می‌شود. سبک مبارزه‌ی او درست مثل ظاهرش، حیوانی و وحشیانه است. اینوسکه یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های کل دنیای «شیطان‌کش» را دارد، او در فیلم «قطار موگن» هم توانایی‌های فراوان خود را به نمایش گذاشت.

او شاید بعضی وقت‌ها متهورانه و عجیب و غریب عمل کند، ولی این ظاهر پرجنب‌وجوش در اصل تلاشی است برای پنهان کردن باطن مهربان و محبتی که نسبت به دوستان و نزدیکانش دارد. او همیشه تلاش خود را می‌کند که به این دوستان آسیبی وارد نشود، به هر قیمتی که هست.

۶. زنیتسو آگاتسوما

زنیتسو آگاتسوما

زنیتسو بدون تردید یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین شخصیت‌های کل مجموعه است. او ابتدا در قالب یک شخصیت بزدل و بامزه معرفی می‌شود تا فضای تلخ سریال کمی رقیق شود، ولی بعدا متوجه می‌شویم که همین زنیتسوی ترسو یک فن تنفس حیرت‌انگیز دارد، فن تکنیکی که به شکلی عجیب تنها در حالت بی‌هوشی به سراغش می‌آید!

این که او حتما باید در حالت ناهوشیار باشد تا بتواند مهارت خود را در مبارزه به رخ بکشد، گواهی بر این است که ناخودآگاه او چقدر برای مواجهه با خطرهای جدی تمرین دیده است. علاقه او به نزوکو هم یکی از جنبه‌های بامزه و لذت‌بخش شخصیت اوست که به داستان جانی تازه می‌دهد.

۵. موزان کیبوتسوجی

موزان کیبوتسوجی

الان دیگر مطمئن شدیم که در جهان «شیطان‌کش»، موزان ضدقهرمان اصلی است که رودرروی تانجیرو و یارانش قرار می‌گیرد، یک ضدقهرمان مرموز و به نوعی دوست داشتنی. همچون کاگایا اوبویاشیکی، موزان کیبوتسوجی هم هنوز شخصیتی مبهم است و خیلی چیزها درباره او نمی‌دانیم.

باید منتظر باشیم و ببینیم او چه نقشه‌هایی برای آینده بشر کشیده است. اگرچه با توجه به نیروهایی که به ارتش خون‌ریزش اضافه کرده است، تا حدودی می‌توان به محتوای این نقشه‌ها پی برد. قطعا این نقشه‌ها به هیچ وجه به نفع بشر نخواهند بود.

۴. گنیا شینازوگاوا

گنیا شینازوگاوا

در مجموعه «شیطان‌کش»، شیطان‌کش‌های زیادی معرفی شده‌اند، ولی در میان آن‌ها، گنیا از همه خاص‌تر است. مخصوصا با توجه به این‌که او اصلا توانایی تنفس درست و حسابی را هم ندارد.

گنیا با خوردن گوشت شیاطین قدرت خود را به دست می‌آورد. همین باعث می‌شود که مرتب در مرز بین انسان و شیطان در حرکت باشد، و مبارزی دورگه باشد که کلی ظرفیت بالقوه برای رونمایی دارد.

۳. کانائو سویوری

کانائو سویوری

معرفی کانائو به جهان «شیطان‌کش» تماشایی و زیبا بود، کاملا مشخص است که بین او و تانجیرو ارتباطی قوی برقرار است و بعدا در ادامه داستان بیشتر از آن‌ها خواهیم شنید.

همین الان هم شخصیت او اسرار و جذابیت‌های زیادی دارد. او می‌تواند گزینه‌ای عالی برای مبارزه با لشکر بی‌شمار موزان کیبوتسوجی باشد.

۲. نزوکو کامادو

نزوکو کامادو

خواهر کوچک‌تر تانجیرو قربانی حمله‌ی یک شیطان می‌شود و در نهایت خودش به یک شیطان تبدیل می‌شود، اگرچه هنوز رگه‌هایی از انسانیت در وجودش باقی مانده و خیلی چیزها را تشخیص می‌دهد.

یکی از نقاط قوت سریال، رابطه پویایی است که بین نزوکو و برادرش تانجیرو برقرار است. نزوکو تنها یک قربانی صرف نیست که تانجیرو مجبور است تمام وقت خودش را صرف نجاتش کند. او بارها جنبه‌های تازه‌ای از خود نشان می‌دهد. چند بار پیش می‌آید که او جان تانجیرو و دیگر شخصیت‌ها را نشان می‌دهد.

نزوکو با وجود این‌که هیچ‌وقت نمی‌تواند صحبت کند، اما با همان رفتارها و سیمای خود خیلی خوب موفق می‌شود شخصیت خود را نشان می‌دهد. او قدرت کنترل زیادی دارد، خیلی خوب موفق شده جنبه‌ی انسانی خود را حفظ کند. بی‌صبرانه منتظریم ببینیم این شخصیت دوست‌داشتنی در انتهای داستان به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟ آیا شاهد نجات او خواهیم بود؟

۱. تانجیرو کامادو

تانجیرو کامادو

در همان ابتدای داستان، تانجیرو یک تراژدی غم‌انگیز را تجربه کرد: به قتل عام رسیدن تمام خانواده (به جز خواهرش نزوکو). یک تراژدی شوک‌آور و دردناک. اما او مجبور بود تمام این‌ها را فراموش کند و به دنبال راه‌حلی برای نجات خواهرش باشد. در فیلم «قطار موگن» دیدیم که این فاجعه هنوز در اعماق ذهن تانجیرو جا خوش کرده و به این راحتی نمی‌تواند فراموشش کند.

تانجیرو یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های «شیطان‌کش» است. تعهد‌، مسئولیت‌پذیری، شجاعت و عشق بی‌حد و مرزش به خواهرش باعث شده‌اند که او یک قهرمان بی‌نقص باشد. نکته مهم‌تر این است که او یک جنگجوی شجاع و کامل نیست، اتفاقا در مبارزه نقص زیاد دارد و نبردها را با کلی بدبختی و تلفات پیروز می‌شود. همین باعث باورپذیری بیشتر او می‌شود.

تانجیرو هم نبردهای تماشایی را پشت سر گذاشته است و هم ظرفیت‌های آشکار نشده زیادی دارد. کاملا مشخص است که در آینده از او بیشتر خواهیم دید. تنها آرزویمان این است که او و خواهرش در نهایت به آن پایان خوشی برسند که شایستگی‌اش را دارند.

منبع: Screenrant

[ad_2] منبع:دیجی کالا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا