سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله خانواده

اکثر مردم هفتاد درصد از پولشان را خرج سه چیز میکنند!

14001

به گزارش نسیم ورد:

شاید فکر کنید بازنشستگی فاصله‌ی زیادی از شما دارد ولی اگر در دوران طلایی عمرتان پول کافی جمع آوری نکنید فاصله‌ی بازنشستگی از شما از این هم بیشتر می‌شود.

ذخیره کردن پول در طی چهل سال کار برای ادامه دادن به سبک زندگیتان در دوران بازنشستگی کاری چالش برانگیز است. ولی چیزهای زیادی می‌توانید از کسانی که پیش از بازنشسته شدن پول کافی ذخیره کرده‌اند بیاموزید، حتی اگر دچار بازنشستگی زودتر از موعد مقرر نشده باشید.

گرنت ساباتیر، یک میلیونر خود ساخته‌ی سی و خورده‌ای ساله و موسس Millennial Money در وبسایتش اشاره کرده که اکثر امریکایی‌ها هفتاد درصد از پولشان را صرف مسکن ، حمل و نقل و خوراک می‌کنند (مالیات و خدمات اجتماعی در نظر گرفته نشده است).

به نظر آشنا می‌آید؟

در بعضی قسمت‌های کشور (نیویورک و مابقی متاطق شمال شرقی) درصد پولی که خرج مسکن، حمل و نقل و خوراک می‌شود از این هم بیشتر است. ممکن است حتی پیش از آنکه شروع به ذخیره‌ی پول کنید احساس شکست کنید، ولی ساباتیر و دیگران برای بازنشستگی زودهنگام تلاش می‌کنند، این فرصتی برای آنهاست. ساباتیر در Millennial Money نوشته است: «اگر بتوانید از مخارجتان مقدار کمتری را خرج کنید (به طور مثال 25 درصد یا بیشتر) بنابراین می‌توانید باقی‌مانده‌ی پولتان را در بانک پس انداز کنید. اگر به آپارتمان کوچکتری نقل مکان کنید، پیاده سر کار بروید و در خانه آشپزی کنید می‌توانید پس اندازتان را 25 درصد یا حتی بیشتر افزایش دهید.»

برای این کار باید خلاقیت داشته باشید. ولی چند راهنمایی وجود دارد که می‌توانید آنها را دنبال کنید.

مسکن

اگر شما یکی از آن یک سوم جمعیت امریکا هستید که پول گزافی بابت خانه پرداخت کرده اید، دنبال خانه‌ای بگردید که با توان مالی شما همخوانی داشته باشد: سی درصد یا کمتر از مالیات بر درآمد شما کمتر باشد. ولی برای اینکه واقعا بتوانید پس انداز کنید باید تا حدی که در توانتان است در خرج و مخارجتان محدودیت ایجاد کنید. اگر بتوانید خانه‌ای پیدا کنید که اجازه دهد 25 درصد کمتر مالیات پرداخت کنید، می‌توانید این پول را ذخیره کنید.

حتی وارن بافت میلیاردر هم هزینه‌های مسکنش را پایین نگه می‌دارد. بافت در خانه‌ای معمولی زندگی می‌کند که ارزشش برابر با یک صدم درصد از تمامی ثروت اوست.

حمل و نقل

طبق اطلاعات به دست آمده از BLS بعد از مسکن، حمل و نقل بزرگترین چیزیست که خانوارها برایش پول خرج می‌کنند. این مسئله تعجب برانگیز نیست، زیرا سال گذشته امریکایی‌ها برای خرید خودرو بیش از خرج و مخارج دانشگاه وام گرفتند.

داشتن یک ماشین قابل اطمینان امر مهمی‌ست، ولی نه آنقدر که مجبور شوید به مدت شش سال ماهانه پونصد دلار قسط وام را بپردازید. هنگامی که می‌خواهید ماشین بعدیتان را بخرید اطمینان حاصل کنید که یا می‌توانید تمام پول را یکجا پرداخت کنید یا اگر وام می‌گیرید پولش را طی سه یا چهار سال پس دهید.

خوراک

طبق گزارش الکس مورل در Business Insider غذا خوردن خارج از خانه 43 درصد از مخارخ خورد و خوراک هر خانواده را تشکیل می‌دهد… راهی عالی برای پس انداز کردن.

یک هدف آسان که البته به سبک زندگی اجتماعی شما بستگی دارد پرهیز از خرید غذاهای متفرقه مانند غذاهای آماده و اسنک‌ها (مانند ساندویچ‌های داغ، غذاهای یخ زده و چیپس‌های دوریتوس) است. حتی شاید بهتر باشد از مصرف خوراکی‌هایی مانند چاشنی‌ها و ادویه‌ها و ویتامین‌ها نیز خودداری کنید زیرا اکثر این مکمل‌ها فقط تلف کردن پول هستند.

برای ساباتیر، کسی که در طول پنج سال یک میلیون دلار ذخیره کرده صرف نظر کردن از این سه مورد کاملا مفید بوده است.

«خوشحال بودم که به یه آپارتمان کوچکتر نقل مکان کردم، به محل کارم نزدیک‌ترم و کمتر بیرون از خونه غذا می‌خورم. اینجوری می‌تونستم پول باقی مونده رو ذخیره کنم. با این کار حداقل سیزده هزار دلار در سال پس انداز کردم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا