سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

نظر منتقدین در مورد فیلم The Tomorrow War چیست؟

[ad_1]

با به نمایش درآمدن فیلم مورد انتظار «جنگ فردا» در شبکه اینترنتی پرایم ویدیو کمپانی آمازون، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

داستان فیلم The Tomorrow War با از راه رسیدن گروهی از مسافران از سال ۲۰۵۱ به زمان حال آغاز می‌شود. هدف این گروه از سفر به زمان گذشته، تحویل دادن پیامی بسیار ضروری بوده و محتوای این پیام نیز بدین شکل می‌باشد که در طی سی سال آینده، انسان‌ها با گونه‌‌ای بسیار خطرناک از بیگانگان روبه‌رو خواهند شد که علی‌رغم به کار بردن تمام تلاش خود جهت شکست دادنشان، در حال از دست دادن این جنگ هستند.

تنها امید آن‌ها برای تغییر دادن نتیجه این جنگ، فرستادن سرباز‌ها و انسان‌هایی از زمان حال به آینده می‌باشد. در این بین، آن‌ها چندین نفر را برای هدف خود انتخاب می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به معلم دبیرستانی با نام دن فارستر و دانشمندی درخشان با نام موری فورستر و پدر این کاراکتر با نام جیمز فورستر اشاره کرد.

نقش کاراکتر دن فارستر را در این فیلم کریس پرت (Chris Pratt)، نقش کاراکتر موری فورستر را ایوان استراهاوسکی (Yvonne Strahovski) و در نهایت نقش کاراکتر جیمز فورستر را نیز جی. کی. سیمونز (J.K. Simmons) ایفا کرده‌اند.

وظیفه هدایت فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی The Tomorrow War را کارگردان و نویسنده آمریکایی با نام کریس مک‌کی (Chris McKay) بر عهده داشته است. از کارهای قبلی این کارگردان، می‌توان به فیلم انیمیشنی کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۷ با عنوان The Lego Batman Movie اشاره کرد.

فیلم‌نامه این فیلم توسط تولید‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی با نام زک دین (Zach Dean) به قلم درآمده است. از کارهای قبلی او می‌‌توان به فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی ایثن هاک (Ethan Hawke) در سال ۲۰۱۷ با عنوان ۲۴ Hours to Live و همچنین فیلم جنایی Deadfall در سال ۲۰۱۲ اشاره کرد.

تولید‌کنندگان این فیلم را کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، جی. کی. سیمونز، بتی گیلپین (Betty Gilpin)، سم ریچاردسون (Sam Richardson)، ادوین هاج (Edwin Hodge)، جاسمین متیو (Jasmine Mathews)، رایان کیرا آرمسترانگ (Ryan Kiera Armstrong) و کیت پاورز (Keith Powers) تشکیل داده‌اند. وظیفه تهیه‌کنندگی اجرایی این پروژه را نیز کریس پرت، راب کووان (Rob Cowan)، برایان الیور (Brian Oliver) و بردلی جی. فیشر (Bradley J. Fischer) بر عهده داشته‌اند.

علاوه بر کریس پرت، ایوان استراهاوسکی، سم ریچاردسون، ادوین هاج، جاسمین متیو، جی. کی. سیمونز، رایان کیرا آرمسترانگ، کیت پاورز و بتی گیلپین، از دیگر بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به اریک گریس (Eric Graise)، فلیشا ترل (Felisha Terrell)، گری ویکس (Gary Weeks)، گیست ولنتین (Gissette Valentin)، کیلی کاسکیانو (Kiley Casciano)، مری لین راجسکوب (Mary Lynn Rajskub)،‌ ملیسا سینت-آماند (Melissa Saint-Amand)، مایک میچل (Mike Mitchell)، رز بیانکو (Rose Bianco)، سیچل گابریل (Seychelle Gabriel) و شین بیرنگو (Shane Berengue) اشاره کرد.

فیلم علمی‌-تخیلی The Tomorrow War توسط کمپانی Skydance تولید شده و کمپانی پارامونت نیز بخشی از بودجه ساخت این فیلم را تأمین کرده است. در ابتدا قرار بوده که کمپانی پارامونت این فیلم را در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۰ (۵ دی ماه ۱۳۹۹) در سینماها منتشر کند ولی به علت همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از سینماها، این کمپانی تاریخ پخش آن را به ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (یکم مرداد ماه ۱۴۰۰) موکول کرده است.

سپس در ماه ژانویه سال جاری (دی ماه ۱۳۹۹)، کمپانی آمازون حق پخش این پروژه را با مبلغی بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون دلار از کمپانی پارامونت خریداری کرده و در نهایت این فیلم را در تاریخ ۲ ژوئیه (۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰)، در شبکه اینترنتی خود با نام پرایم ویدیو منتشر کرده است.

این فیلم تا به حال نقد‌های متوسطی را از طرف منتقدین دریافت کرده است. بسیاری از منتقدین از داستان این فیلم تعریف کرده‌اند و در عین حال نیز به این موضوع اعتراف کرده‌اند که این داستان می‌توانست تبدیل به فیلمی بسیار جالب شود ولی به جای آن فیلم‌نامه نوشته شده توسط زک دین، تبدیل به ترکیب ضعیفی از فیلم‌های علمی‌-تخیلی منتشر شده در گذشته از جمله فیلم‌های Edge of Tomorrow و Alien شده است. در عین حال، برخی از منتقدین نیز از گروه بازیگری حاضر در این فیلم به خصوص سم ریچاردسون تعریف بسیاری کرده‌اند.

فیلم اکشن و علمی‌-تخیلی The Tomorrow War، از ۳۱ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط ۴۵ از ۱۰۰ را کسب کند. از این ۳۱ نقد، ۶ نقد آن مثبت بوده و ۱۸ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۷ رسیده است. وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز تا حدودی مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم توانسته از ۱۲۷ نقد منتشر شده، امتیاز متوسط ۵۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. برخلاف منتقدین،‌ به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم بسیار خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد بالای ۸۱ از ۱۰۰ بوده است.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۸۳/۱۰۰  The Playlist  |   منتقد: نیک آلن»

فیلم‌های بلاک‌باستر (فیلم‌های بسیار محبوب و پرفروش)، معمولاً فیلم‌هایی اکشن محور و پر سر و صدا مانند فیلم The Tomorrow War هستند ولی به ندرت در این‌گونه فیلم‌ها، لحنی متنوع و لذت‌بخش (مانند آنچه در این فیلم وجود دارد) دیده می‌شود.

«۷۵/۱۰۰  San Francisco Chronicle  |   منتقد: میک لاسال»

تأکید بیش از حد به روابط کاراکترها در فیلم The Tomorrow War کار درستی نخواهد بود، (چرا که) این فیلم در اصل، فیلم هیولایی می‌باشد که بسیار سرگرم‌کننده‌ ظاهر شده است. در هر صورت، زیبایی خاصی در این فیلم وجود دارد.

«۷۰/۱۰۰  Vulture  |   منتقد: بیلگه عبیری»

The Tomorrow War ترکیبی از فیلم Edge of Tomorrow با فیلم‌های Interstellar ،Aliens ،Tenet و Independence Day می‌باشد، با این تفاوت که جوهره‌ی اصلی این فیلم‌ها در آن یافت نمی‌شود. با این حال، این فیلم بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد چرا که این ترکیب، جواب داده است.

«۶۰/۱۰۰  Total Film  |   منتقد: جیمز ماترام»

این فیلم فاقد بار عاطفی واقعی است و در عین حال، برخی از دیالوگ‌های از مد افتاده‌اش نیز به این موضوع کمکی نکرده ولی علی‌رغم سکانس‌های پر از CGI‌اش، چیزی که واقعاً فقدانش در این فیلم احساس می‌شود،‌ (حس) شوخ طبعی است.

«۵۰/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی اولکسینسکی»

فیلم The Tomorrow War تلاش می‌کند تا با ترکیب کردن فیلم‌های Alien، The Terminator و A Quiet Place با یکدیگر، تبدیل به نسخه جدیدی از (فیلم) Independence Day شود ولی مانند ترکیبی حال به هم زن، نتیجه این کار تجربه‌ای ناخوشایند شده است.

«۵۰/۱۰۰  Variety  |   منتقد: اوون گلیبرمن»

فیلم The Tomorrow War، فیلمی عظیم، احمقانه، برخی مواقع خسته‌کننده و بعضی واقع سرگرم‌کننده از رویارویی انسانیت با بیگانگان می‌باشد.

«۵۰/۱۰۰  Arizona Republic  |   منتقد: بیل گودیکوونتز»

این فیلم شامل جلوه‌های بصری و (سکانس‌های) اکشن بسیاری با حضور کریس پرت می‌باشد ولی چیزی که (واقعاً) به آن نیاز داشته، بار عاطفی بوده است.

«۴۰/۱۰۰  CNN  |   منتقد: برایان لوری»

تماشا کردن کریس پرت جهت نجات دادن آینده، جذابیت مخصوص به خود را دارد ولی با این حال، او موفق نشده که این فیلم را نجات دهد.

«۳۸/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: کریستی لمیر»

فیلم‌نامه به ظاهر اورجینال نوشته شده توسط زک دین (برای این فیلم)، فاقد خلاقیت، تازگی و الهام‌بخش بودن است.

«۳۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: کریستی پوچکو»

بسیار حیرت‌آور است که کارگردان فیلم (انیمیشنی) پر جنب و جوش، خنده‌دار و بسیار سرگرم‌کننده The LEGO Batman Movie، توانسته فیلم اکشنی را خلق کند که بدین اندازه مزخرف و زننده باشد.

نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا