سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگونمجله فرهنگ و هنر

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

[ad_1]

: بعضی‌ها هم در انتخاب یک «رمان» خوب و امتحان پس داده مشکل دارند، در این جا چند رمانِ محبوب و مطمئن را گذاشتیم تا با خیال راحت بخرید و بخوانید.

عقاید یک دلقک اثر هانریش بل

«عقاید یک دلقک» را باید یکی از ماندگارترین آثار در تاریخ ادبیات آلمان دانست. «عقاید یک دلقک» روایت زندگی هانس شنیر، فردی از یک خانواده متمول با طرز فکری منحصر است. هانس خانه پدری را به خاطر تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب ترک گفته و به عنوان یک دلقک مشغول به کار است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

این کتاب شرایط اجتماعی آلمان تحت سلطه‌ی هیتلر و پس از دوران جنگ را به تصویر می‌کشد و به انتقاد از نهاد‌های مسیحی همسو با هیتلر، می‌پردازد.


دختر سروان اثر آلکساندر پوشکین

رمان مشهور «دختر سروان»، شاهکار آلکساندر پوشکین و سرآغاز رمان تاریخی روسیه است. «دختر سروان» داستانی رمانتیک و زندگی‌نامه‌ای است که در متن شورش پوگاچف در دوران سلطنت ملکه کاترین دوم جریان دارد.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

«دختر سروان»، نخستین بار در سال ۱۸۳۶ به انتشار درآمد. این رمان به شکل خاطرات رمانتیک یک افسر اصیل امپراتوری روسیه به اسم پتر آندرویچ و با زاویه دید اول شخص به نگارش درآمده است.


بابا گوریو اثر بالزاک

«باباگوریو» را بالزاک در مدت زمان چهل روز نوشت و در سال ۱۸۳۵ به صورت کتاب منتشر کرد.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

این شاهکار کلاسیک شرح‌حال پیرمردی به‌نام بابا گوریو است که عاشقانه دلباخته‌ی دو دختر خود است، اما مورد بی‌مهری و بی‌توجهی شدید آن‌ها قرار می‌گیرد.


ابله اثر فیودور داستایوفسکی 

«ابله» در سال ۱۸۶۹ منتشر شد. پرنس مویخکین، آخرین فرزند یک خاندان بزرگ ورشکسته، پس از اقامتی طولانی در سویس برای معالجه بیماری به میهن خود باز می‌گردد. مویخکین دچار نوعی جنون شده است که نمودار آن بی ارادگی مطلق است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

«ابله» یکی از معروف‌ترین رمان‌های داستایوفسکی است که به شکلی بسیار واقع گرایانه به موشکافی شرایط جامعه و شخصیت‌های داستان پرداخته است.  


مرشد و مارگاریتا اثر میخائیل بولگاکف

بولگاکف این کتاب در سال ۱۹۴۱ در زمان حکومت استالین تموم کرد، اما کتاب حدود بیست سال بعد منتشر شد. بسیاری از منتقدان ادبی از «مرشد و مارگاریتا» به عنوان یکی از بزرگترین آثار ادبیات روس یاد می‌کنند.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید (۳)

در این رمان سه داستان در هم تنیده اتفاق می‌افتد: ماجرای شیطان در مسکو، به صلیب کشیده شدن مسیح و ماجرای عشق مرشد و مارگاریتا

[ad_2] منبع:برترنیها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا