سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللاخبار سیاسی

با شیطان شماره 2 آشنا شوید: موشک هسته ای که ادعای برتری بخش روسیه بر ایالات متحده است

در آوریل 2022، روسیه با موفقیت موشک بالستیک قاره پیما RS-28 Sarmat خود را پرتاب کرد و ادعا کرد که اکنون توانایی حمله به هر نقطه از جهان را دارد.

نظرات ولادیمیر پوتین در مورد Sarmat RS-28 ولادیمیر پوتین در سخنرانی پس از پرتاب موفقیت آمیز این موشک گفت:

این یک رویداد بزرگ و مهم در توسعه سیستم های تسلیحاتی برای ارتش روسیه است.

پوتین افزود:

این سلاح واقعاً منحصربه‌فرد پتانسیل رزمی نیروهای مسلح ما را تقویت می‌کند، امنیت روسیه را در برابر تهدیدات خارجی به طور قابل اعتمادی تضمین می‌کند و باعث می‌شود کسانی که در تب و تاب لفاظی‌های دیوانه‌وار و تهاجمی تلاش در تهدید کردن کشور ما دارند دوباره فکر کنند.

بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، RS-28 Sarmat که توسط اطلاعات ناتو نام مستعار شیطان شماره دو را دریافت کرده، یک سلاح جنگی واقعاً وحشتناک است که برای حداکثر تخریب طراحی شده است.

اطلاعاتی درباره این موشک قاره پیما:

سوفی آنکل از بیزینس اینسایدر که اطلاعات خود را از وایس دریافت کرده است، نوشت: این موشک حدود 112 فوت طول و وزن کمی بیش از 211 تن دارد، سوخت مایع آی سی بی ام این موشک را قادر به حمل بیش از 12 کلاهک هسته ای می‌کند که می تواند کل یک شهر را نابود کند.این کلاهک‌ها به عنوان خودروهای ورود مجدد با قابلیت هدف‌گیری چندگانه شناخته می‌شوند به این معنی که می‌توان آن‌ها را برای ضربه زدن به اهداف مختلف به طور همزمان فرستاد. یک موشک RS-28 از نظر تئوری می تواند چندین هدف را مورد اصابت قرار دهد.

این موشک می تواند 10 وسیله نقلیه با قابلیت هدف گیری چندگانه و با قدرت انفجار هر کدام 0.75 تن حمل کند. پنتریشن اید این موشک بهبود یافته است که به اعتقاد آنها رهگیری موشک را بسیار دشوارتر می‌کند. همان چیزی است که مرکز مطالعات استراتژیک آن را موشک بالستیک قاره پیما مبتنی بر سیلو می نامد و برد آن 6200 تا 11000 (هر مایل 1/6 کیلومتر است) مایل است. شیطان شماره دو برای جایگزینی موشک قدیمی مبتنی بر سیلو R-36 روسیه، که توسط اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دهه 1960 ساخته شد، طراحی شده است.

چیزی که RS-28 را از سایر موشک های دوربرد متمایز می کند قدرت تخریب مطلق آن است نه تنها می توان از جدیدترین موشک بالستیک قاره پیما پوتین برای پرتاب چندین کلاهک به طور همزمان استفاده کرد، بلکه می توان آن را برای پرتاب یک محموله 10000 کیلوگرمی نیز تغییر داد.برای نشان دادن این رقم باید بگوییم بمبی که شهر هیروشیما را در طول جنگ جهانی دوم ویران کرد بر اساس داده های انجمن هسته ای جهانی مجموعا 64 کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا