سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سریال و تلویزیون

بهترین مینی سریال های HBO در تمام دوران، رتبه بندی شده توسط IMDb

HBO یک شبکه تلویزیونی آمریکایی است که در چند دهه گذشته به دلیل تولید برخی از سریالهای تلویزیونی درخشان شهرت یافته است.کیفیت مینی‌سریال‌های آن به‌ویژه در 20 یا چند سال گذشته بالا بوده است، بهترین آنها واقعاً سینمایی احساس می‌ شوند و به نوعی شبیه به فیلم‌های 5 تا 10 ساعته هستند. در زیر مینی سریال های HBO با بالاترین امتیاز بر اساس رتبه بندی IMDb، از پایین ترین تا بالاترین رتبه بندی شده اند.

برای مطالعه ادامه اسلاید را به طرفین ورق بزنید

 The Night Of’ (2016) (همان شب )

امتیاز IMDb: 8.5/10

این مینی سریال درباره مرد جوانی به نام نصیر (ریز احمد) است که یک روز صبح پس از یک مهمانی شبانه از خواب بیدار می شود و متوجه می شود دختری که به خانه اش بازگردانده است به طرز وحشیانه ای با چاقو کشته شده است.
او هیچی از این اتفاق به یاد ندارد و متعاقبا دستگیر و به قتل او متهم می شود. بقیه سریال به پرونده‌های پیچیده جنایی می‌پردازد که در آن او بی‌گناهی خود را حفظ می‌کند و یک وکیل تازه کار (جان تورتورو) را می‌گیرد تا با پرونده او مبارزه کند. این داستان مینی سریال جذابی را می سازد و به لطف نوشته و بازیگری قوی، تنش را در سرتاسر سریال بالا نگه می دارد.

“جان آدامز” (2008)

امتیاز IMDb: 8.5/10

جان آدامز با پخش بیش از هفت قسمت که در مجموع حدوداً هشت ساعت است، زندگی دومین رئیس جمهور ایالات متحده را دنبال می کند. داستان سریال از حدود سال 1770 شروع شده و در طول دهه 1820 به پایان می رسد.

مانند بسیاری از مینی‌سریال‌های پرمخاطب HBO، بازیگران قوی‌ای را جذب کرد که اغلب در فیلم‌های بزرگ هالیوود دیده می‌شوند، از جمله بازیگرانی مانند پل جیاماتی و لورا لینی.

 سریال Generation Kill’ (2008)

امتیاز IMDb: 8.5/10

سریال Generation Kill به طور خاص در سال 2003 و درست در آغاز حمله آمریکا به بغداد می گذرد. این فیلم جنگ و افراد درگیر با آن را به شیوه‌ای جدی و معتبر به تصویر می‌کشد و گزارشگری را دنبال می‌کند که به جوخه تفنگداران دریایی می‌پیوندد تا آنچه را که در روزهای اولیه درگیری می‌گذرد، شرح دهد. این سریال با مهارت ساخته و تحسین شده است و با استقبال مثبت در IMDb روبرو شده است.

‘The Corner’ (2000)

امتیاز IMDb: 8.6/10

چند سال قبل از اینکه سریال The Wire در مقیاس بزرگ از HBO پخش ش ود، خالق آن، دیوید سایمون، یک مینی سریال مشابه به نام The Corner را ساخت و نوشت. طبیعتاً، با شش قسمت و مدت زمان شش ساعت آن، تقریباً به اندازه سریال بعدی بزرگ نبود، اما یک تست بسیار قوی برای The Wire بود.

The Corner یک سریال شخصی‌تر است که بر خانواده‌ای متمرکز است که در غرب بالتیمور زندگی می‌کنند و با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند در حالی که خود را تحت تأثیر جنگ مداوم علیه مواد مخدر در آمریکا می‌بینند. . فراتر از تیم نویسندگی، به خاطر داشتن برخی از بازیگرانی که بعداً در The Wire بازی کردند، مانند کلارک پیترز و رج ای. کتی نیز قابل توجه است.

 سریال From the Earth to the Moon’ (1998)

امتیاز IMDb: 8.6/10

این یک سریال مستند درام است که قصد دارد تا حد امکان از نظر تاریخی دقیق و معتبر باشد و داستان برنامه فضایی آپولو و ماموریت‌های مختلف آن را از دیدگاه‌های مختلف بیان کند. این سریال بیش از 10 ساعت طول می‌کشد و بیش از 12 قسمت روایت می‌شود، که یک سریال بسیار تحسین‌شده درباره تاریخ آمریکا در سفرهای فضایی است.

“گروه برادران” (2001)

امتیاز IMDb: 9.4/10

این سریال نگاهی به اعضای واقعی شرکت Easy از لشکر 101 هوابرد ارتش ایالات متحده و تجربیات آنها در هنگام نبرد در اروپا در طول جنگ جهانی دوم دارد. همچنین گروه بازیگران قابل توجهی هم دارد که در سال 2001 شهرت خاصی نداشتند، اما حرفه های پرباری داشتند

“چرنوبیل” (2019)

امتیاز IMDb: 9.4/10

یکی از جدیدترین مینی‌سریال‌های HBO از نظر کاربران IMDb یکی از بهترین‌های آن است. این مینی سریال چرنوبیل است و در حالی که فقط  پنج قسمت دارد که در طول پنج ساعت و نیم پخش می‌شود، اما فوق‌العاده تاثیرگذار و خاطره‌انگیز است و فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل (و عواقب آن) را با جزئیات بسیار واضح به تصویر می‌کشد.

این سریال توسط کریگ مازین ساخته و نوشته شده است، او همچنین با ساخت اقتباس The Last of Us، که توسط HBO نیز تولید و پخش شد، به موفقیت دست یافت.



     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دکمه بازگشت به بالا