سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
موبایل و تبلت و اپلکیشن

سیستم‌عامل iOS 17 برای آیفون X و نسل اول آیپد پرو عرضه نخواهد شد

شرکت اپل با انتشار نسخه تازه از سیستم‌عامل‌های همراه خود، iOS 17 و iPadOS 17، به پشتیبانی از آیفون 8، آیفون 8 پلاس، آیفون X، نسل اول آیپد پرو 9.7 و 12.9 اینچی و آیپد نسل پنجم خاتمه خواهد داد.

اگر این شایعه صحت داشته باشد ، iOS 17 و iPadOS 17 با بیشتر دستگاه‌های دارای  تراشه A11 Bionic یا قدیمی‌تر ناسازگاری خواهد داشت. تنها استثناء نسل ششم و نسل هفتم آیپد با تراشه A10 Fusion و نسل دوم آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی با تراشه A10X Fusion هستند.

آیفون‌ها و آیپدهای که دارای تراشه A5 تا A11 تحت‌تأثیر یک آسیب‌پذیری امنیتی bootrom  می باشند که درنتیجه اپل نمی‌تواند نسخه جدید سیستم‌عامل خود را برای این موبایل ها عرضه کند، زیرا bootrom در شرایط این چیپست‌ها توانایی اجرا شدن ندارند . این اکسپلویت به این دستگاه‌ها توانایی می دهد تا همیشه در طیف زیادی  از نسخه‌های iOS جیلبریک شوند و به کاربران این اختیار رو می دهد که سیستم فایل iOS را با تغییراتی مواجه کنند.

سال  قبل نیز و با انتشار iOS 16 و iPadOS 16، اپل به پشتیبانی از تعداد زیادی موبایل های خود شامل : iPhone 6s ،iPhone 6s Plus ،iPhone 7 ،iPhone 7 Plus ،iPhone SE ،iPod touch نسل دوم iPad Air و نسل چهارم آیپد مینی برای همیشه خاتمه داد.

اونطور که به نظر می رسد  نسخه  تازه از  سیستم‌عامل همراه  اپل با نام iOS 17 را در رویداد 2023 WWDC  در تاریخ 5 ژوئن/15 خرداد به‌صورت رسمی معرفی خواهد شد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا