سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار مشاهیراخبار مشاهیر خارجیاخبار مشاهیر خارجی

بازیگر «غلاف تمام فلزی» در 74 سالگی از دنیا رفت

بازیگر نامزد گلدن گلوب آر. لی ارمی که بیش از همه به خاطر بازی در فیلم «غلاف تمام فلزی» استنلی کوبریک به شهرت رسید، بر اثر ابتلا به ذات‌الریه در سن 74 سالگی درگذشت. این بازیگر و صداپیشه امریکایی معروف‌ترین نقش کارنامه‌اش را در فیلم کوبریک ایفا کرد. خبر درگذشت ارمی از طریق حساب رسمی توییتر این بازیگر پرکار اعلام شده است.

image_13970127610_img_20180416_134448

تنها در فیلم‌های سینمایی نبود که ارمی نقش نظامی‌ها در مقابل دوربین ایفا کرد، بلکه در زندگی واقعی هم فردی نظامی بود و با درجه گروهبانی به نیروی دریایی ایالات متحده امریکا خدمت کرد. او 14 ماه در ویتنام خدمت کرد و دو نوبت عازم ماموریت در اوکیناوای ژاپن شد. او متولد 24 مارس 1944 در ایالت کانزاس امریکا بود. در 14 سالگی، به همراه خانواده‌اش به واشنگتن نقل مکان کرد و به گفته خودش در مصاحبه‌ای که سال 2010 انجام داد، خیلی زود تبدیل به نوجوانی آتش‌پاره و دردسرساز شد تا جایی‌که چندین بار راهی دادگاه شد.

بعد از پایان خدمت نظامی که 11 سال به طول انجامید، ارمی در کلاس‌های بازیگری ثبت نام کرد و برای ایفای نقش خلبان هلی‌کوپتر در فیلم «اینک آخرالزمان» انتخاب شد. او همچنین به عنوان مشاور فنی این فیلم با فرانسیس فورد کاپولا همکاری کرد.

اما با ایفای نقش در فیلم 1987 کوبریک بود که اجرای او مورد توجه منتقدان قرار گرفت و علاوه بر نامزدی جایزه گلدن گلوب در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل، موفق به دریافت جایزه همین رشته از سوی «انجمن منتقدان فیلم بوستون» شد.

ارمی همچنین تجربه صداپیشگی در مجموعه‌های معروفی مانند «داستان اسباب بازی» و «باب اسفنجی» را در کارنامه دارد. او به جای فرمانده ارتش سربازهای پلاستیکی سبزرنگ در «داستان اسباب بازی» حرف زده بود. ارمی در چندین ویدئوگیم نیز صداپیشگی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا