سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
پیشخوان اروپاسبک زندگیمجله پزشکی و سلامت

کارشناس می گوید ، قهوه تاثیر مهمی بر متابولیسم شما دارد.

به گفته متخصص تغذیه در یک کلینیک کاهش وزن در یکی از شهرهای ساحلی فلوریدا ،به محض نوشیدن اولین جرعه قهوه ، متابولیسم بدن شما متراکم می شود که می تواند باعث شود شما غذای سالم تری بخورید ، کالری بیشتری بسوزانید و حتی وزن کم کنید.

“اثر تحریک کننده قطعاً وجود دارد:”

دونالد مانکی یک متخصص تغذیه ثبت شده در مرکز جراحی و متابولیسم ساراسوتا مموریال است که فقط با مجله ساراسوتا صحبت کرده و به سوال سوزان در مورد اینکه آیا قهوه به سوخت و ساز بدن کمک می کند پاسخ می دهد. مانکی به رسانه محلی گفت: “اثر تحریک کننده قطعاً وجود دارد.”

برای شروع ، نوشیدن قهوه قبل از تمرین به شما انرژی می دهد.

مانکی گفت که به ساده ترین معنی ، قهوه به سوخت و ساز بدن کمک می کند زیرا کافئین موجود در آن انرژی زیادی به شما می دهد. او خاطرنشان کرد که “کافئین می تواند احساس خستگی را کاهش دهد”.

قهوه همچنین به شما کمک می کند تا در حالت استراحت چربی بسوزانید.

به گفته مانکی ، قهوه می تواند متابولیسم بدن شما را بالا ببرد حتی وقتی که در کار سخت نیستید ، به لطف “ترموژنز” ، فرآیند تولید گرما در بدن است.

همانطور که کاترین زراتسکی ، متخصص تغذیه ثبت شده در کلینیک مایو ، گفته است ، کافئین مقدار انرژی بدن شما را حتی در صورت غیرفعال بودن افزایش می دهد … و این به معنای سوزاندن کالری بیشتر از میزان استراحت است.

قهوه همچنین می تواند اندورفین شما را افزایش دهد:

هر کسی که ورزشش را کنار گذاشته ، چه به دلیل بیماری و چه به هر دلیلی ، ممکن است بداند که انجام اولین تمرین بعد از استراحت چه حیرت انگیز است. بخشی از آن مربوط به اندورفین ها است که بدن هنگام ورزش تولید می کند.

مانکی گفت که به همین ترتیب ، قهوه تولید اندورفین را افزایش می دهد ، که می تواند “باعث افزایش احساس سلامتی و تحریک پذیری” و همچنین “بهبود تمرکز ، سطح انرژی و خلق و خو” شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا