سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

اسد برای انجام مذاکرات مستقیم با مخالفان اعلام آمادگی کرد

57435156

رئیس هیئت پارلمانی روسیه پس از مذاکراتش با رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد که دمشق آماده برگزاری مذاکرات مستقیم با نمایندگان تمامی گروه‌های مخالف است.

 به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیمیتری سابلین، عضو کمیسیون مجلس دومای روسیه در امور دفاعی که ریاست هیئت پارلمانی روسیه را در سفرش به دمشق بر عهده دارد، اعلام کرد که سوریه آماده انجام مذاکرات مستقیم با تمامی نمایندگان مخالف از جمله مخالفان مسلح است.

سابلین تاکید کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه از تلاش‌های روسیه در آستانه و نتایج نشست اخیر کارگروه مشترک پیرامون نظارت بر اجرای توافق آتش‌بس در سوریه حمایت می‌کند.

رئیس هیئت روسی خاطرنشان کرد که اسد بر اهمیت حمایت نظامی روسیه از سوریه تاکید و به این مساله اشاره کرد که ریخته شدن خون سربازان روس در سوریه با هیچ بهایی قابل سنجش نیست.

وی پس از مذاکرات اعضای هیئت با اسد در مصاحبه با خبرنگاران گفت که رئیس‌جمهوری سوریه معتقد است که مساله کردهای سوریه یک مساله داخلی است که باید از طریق گفت‌وگو با مردم سوریه و نه با آمریکایی‌ها یا دیگران حل و فصل شود.

سابلین تاکید کرد که مساله قانون اساسی را سوری‌ها تعیین می‌کنند و این مساله خاص آنها است و در حال حاضر روسیه و سوریه در جنگی واحد علیه تروریسم می‌جنگند.

از سوی دیگر الکساندر یوشچنکو، عضو هیئت پارلمانی روسیه و از نمایندگان مجلس دوما با بیان اینکه اسد در وضعیت جسمانی بسیار خوبی بود، تاکید کرد: اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها پیرامون وضعیت جسمانی اسد صرفا شایعه‌هایی هستند که صحت ندارند.

در همین حال یک عضو دیگر هیئت مذکور گفت که مساله گفت‌وگوی ملی در سوریه را دمشق از زمان آغاز بحران مطرح کرد چراکه کاملا به اهمیت گفت‌وگو میان سوری‌ها برای پشت سر گذاشتن مشکلاتش ایمان داشت.

وی درخصوص سیاست ترکیه با بیان اینکه نظام ترکیه برای طرف روسی شناخته شده است، اظهار امیدواری کرد که هرگونه همگرایی میان روسیه و ترکیه به نفع سوریه باشد با توجه به اینکه ائتلافی میان مسکو و دمشق وجود دارد و این دو طرف در جبهه واحد هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا