سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین الملل

رئیس جمهوری کره جنوبی وارد پیونگ‌یانگ شد

مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی صبح سه‌شنبه وارد پیونگ‌یانگ، پایتخت کره شمالی شد. این نخستین بار طی دو دهه گذشته است که عالی‌ترین مقام کره جنوبی به پایتخت کره شمالی سفر می‌کند.

5544

کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی همراه با همسرش به استقبال آقای مون رفت. قرار است مذاکرات سران دو کشور تا روز پنج‌شنبه ادامه پیدا کند.

هزاران نفر از شهروندان کره شمالی از فرودگاه تا اقامتگاه رئیس جمهوری کره جنوبی، از کاروان رهبران دو کشور استقبال کردند.

قرار است پایان دادن به وضعیت جنگی در شبه جزیره کره و تسریع روند خلع سلاح هسته‌ای منطقه، از جمله مهمترین موارد گفت‌وگوهای رهبران پیونگ‌یانگ و سئول باشد.

کره شمالی و جنوبی از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ میلادی و تقسیم شبه جزیره به دو کشور مستقل، رسما در حال جنگ هستند و پیمان صلحی امضا نکرده‌اند.

با وجود دیدار تاریخی ماه مه دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون و اعلام آمادگی کره شمالی برای توقف برنامه نظامی هسته‌ای خود، مذاکرات میان این دو کشور برخلاف برخی خوش‌بین‌های اولیه، پیشرفت چندانی نداشته است.

آخرین باری که یک رئیس جمهوری کره جنوبی از پیونگ یانگ دیدار کرد، به سال ۲۰۰۰ باز می‌گردد. در آن سال کیم دائه-جونگ، رئیس جمهوری کره جنوبی برای نخستین بار از زمان پایان جنگ دو کره، به پیونگ‌یانگ سفر و با کیم جونگ-ایل، دومین رهبر کره شمالی ملاقات کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا