سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

نظر منتقدین در مورد فیلم Cinderella چیست؟

[ad_1]

با به نمایش درآمدن فیلم رمانتیک و موزیکال «سیندرلا» در شبکه اینترنتی پرایم ویدیو کمپانی آمازون، اکنون می‌توان نگاهی به نمرات منتقدین به این عنوان انداخت.

فیلم اقتباسی Cinderella تا به حال نمرات بسیار ضعیفی را از طرف منتقدین دریافت کرده است.

تقریباً اکثر منتقدین از دیالوگ‌های افتضاح کاراکترها در این فیلم انتقاد کرده‌اند. علاوه بر این آن‌ها، بازی معمولی و بعضاً ضعیف بازیگران حاضر در این فیلم و ریتم داستانی پر از اشکال آن را نیز مورد انتقاد قرار داده‌اند.

همچنین برخی از منتقدین در نقد‌هایشان اشاره کرده‌اند که تلاش این فیلم برای مدرنیزه کردن داستان سیندرلا، کاملاً ناموفق از آب درآمده است.

با این حال بیشترین انتقاد صورت گرفته از این فیلم، مربوط به وابستگی بیش از حد داستان به کاراکترهای معمولی و توسعه نیافته است. علاوه بر این طبق گفته اکثر منتقدین، ضعف‌های اصلی این فیلم را فیلم‌نامه‌‌ی پر از ایراد آن و شخصیت‌پردازی ضعیف کاراکترها، تشکیل می‌دهند.

با وجود نمرات ضعیف منتقدین به فیلم موزیکال Cinderella، باید گفت که این فیلم علی‌رغم تمامی مشکلاتش، نکات مثبتی را نیز دارا می‌باشد. به عنوان مثال بیشتر منتقدین در نقد‌هایشان، از آ‌هنگ‌های اورجینال ساخته شده برای این فیلم توسط آهنگ‌سازی با نام جسیکا ویس (Jessica Weiss) و همچنین بخش موزیکال آن، تعریف کرده‌اند.

در مجموع، فیلم Cinderella از نظر منتقدین فیلمی شکست خورده به حساب می‌آید و با توجه به نمرات ضعیف آن‌ها به این عنوان، به نظر نمی‌رسد که این فیلم ارزش وقت مخاطبان را داشته باشد.

فیلم رمانتیک و موزیکال Cinderella، از ۲۵ نقد منتشر شده در سایت متاکریتیک، توانسته نمره متوسط (و تاحدودی ضعیف) ۴۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد. از این ۲۵ نقد، ۴ نقد آن مثبت بوده و ۱۴ نقد دیگر نیز، نقد‌هایی متوسط بوده‌‌اند و تعداد نقد‌های منفی آن نیز به عدد ۷ رسیده است.

وضعیت نمرات این فیلم در سایت راتن تومیتوز نیز، دقیقاً مشابه سایت متاکریتیک می‌باشد چرا که این فیلم از ۸۵ نقد منتشر شده در این سایت، توانسته امتیاز ضعیف ۴۳ از ۱۰۰ را از طرف منتقدین به دست آورد.

با این حال برخلاف نظرات منفی منتقدین درباره این فیلم و همچنین نمرات پایین آن‌ها به این عنوان، به نظر می‌رسد که بینندگان از این فیلم تا‌حدودی خوششان آمده چرا که میانگین نمرات آن‌ها به این عنوان در سایت راتن تومیتوز، عدد خوب ۷۹ از ۱۰۰ می‌باشد.

نمونه‌ای از نقد‌های منتشر شده برای این فیلم را می‌توان در ادامه خواند:

«۷۶/۱۰۰  Paste  |   منتقد: امی آماتانجلو»

کامیلا کبیو (Camila Cabello) (خواننده و ترانه‌سرای مشهور کوبایی- آمریکایی)، در اولین فیلمش توانسته بازی جذابی را از خود به نمایش بگذارد و نکات حاضر در فیلم‌‌نامه‌ این فیلم مخصوصاً دیالوگ‌های کنایه‌آمیز و خنده‌دار کاراکترش را نیز به خوبی اجرا کند.

«۶۷/۱۰۰  AV Club  |   منتقد: کارولین سید»

درست است که این نسخه از داستان سیندرلا به احتمال بسیار زیاد، در زمره‌ی بهترین فیلم‌های اقتباسی قرار نخواهد گرفت ولی با این حال، سازندگان آن موفق شده‌اند که فیلم کمدی و خانوادگی پر زرق و برقی را به نمایش بگذارند که از لحاظ لحن (داستانی)، منسجم و بدون اشکال باشد.

«۶۷/۱۰۰  IndieWire  |   منتقد: کریستن لوپز»

به نظر می‌رسد که این نسخه از داستان سیندرلا با نقش‌آفرینی کامیلا کبیو، حکم فیلم Greatest Showman امسال را داشته باشد چرا که آهنگ‌های پرانرژی‌ به نمایش گذاشته شده در آن، داستان‌سرایی پر ایرادش را کم‌ اهمیت جلوه داده است.

«۶۰/۱۰۰  The Guardian  |   منتقد: پیتر بردشاو»

نسخه جدید سیندرلا که توسط کی کانن (Kay Cannon) کارگردانی شده، فیلم بدی نیست. کامیلا کبیو در نقش اصلی این فیلم، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشته و توانسته بار دیالوگ‌های خند‌ه‌دار این فیلم را نیز به خوبی به دوش بکشد.

«۵۰/۱۰۰  RogerEbert  |   منتقد: نل مینو»

متأسفانه لحن (داستانی) غیر یکسان این فیلم، نکات مثبت آن از جمله بازی جذاب کامیلا کبیو در نقش سیندرلا و آهنگ‌های پرانرژی و خلاقانه‌اش را (به طرز بدی) تحت تأثیر قرار داده‌ است.

«۵۰/۱۰۰  IGN  |   منتقد: بریتانی وینسنت»

نقش‌آفرینی پنج دقیقه‌ای بیلی پورتر (Billy Porter) در نقش مادرخوانده افسانه‌ای کاراکتر سیندرلا، بسیار کوتاه بوده و زود تمام شده در حالی به جای آن، فیلم سیندرلا تمرکز خود را بر روی مواردی از جمله آهنگ‌های نامنسجم و بیش از حد، اجرای ضعیف آن‌ها و عنصر طنزی که به ندرت جواب داده (مانند قرار گرفتن سر بزرگ جیمز کوردن (James Corden) بر روی بدن یک موش)، قرار داده است.

«۴۰/۱۰۰  The New York Times  |   منتقد: ناتالیا وینکلمن»

در میان تمام اقتباس‌های صورت گرفته از داستان سیندرلا در طول تاریخ (صنعت سینما و تلویزیون)، نسخه‌ی کمپانی آمازون از این داستان با نقش‌آفرینی کامیلا کبیو در نقش سیندرلا، جزء یکی از فراموش‌شدنی‌ترین نسخه‌های این قصه به حساب می‌آید.

«۴۰/۱۰۰  Empire  |   منتقد: الا کمپ»

درست است که کاراکتر سیندرلا در این فیلم شخصیتی بی‌نیاز و مستقل از آب در‌آمده ولی به چه قیمت؟ فیلم‌نامه‌ی عذاب‌آور نوشته شده برای آن، جاودی حاضر در داستان بسیار محبوب سیندرلا را نابود کرده و آهنگ‌های قوی ساخته شده برای آن نیز نتوانسته، دی‌ان‌ای این داستان کلاسیک را حفظ کند.

«۳۸/۱۰۰  Chicago Tribune  |   منتقد: کیتی والش»

احتمالاً بچه‌های زیر ده سال از آهنگ‌های این فیلم، لباس‌های پر زرق و برق کاراکترها و جوک‌های لوس و بی مزه‌ی آن، خوششان خواهد آمد چرا که این فیلم حقیقتاً، برای این‌گونه مخاطبان ساخته شده نه برای نوجوانان و بزرگترها!

«۳۲/۱۰۰  Polygon  |   منتقد: کریستی پوچکو»

کارگردان این فیلم یعنی کی کانن، فیلم نفرت‌انگیزی را تحویل مخاطبان داده که به طرز وحشتناکی بسیار خسته‌کننده، بی‌مزه و سطحی است.

«۲۵/۱۰۰  New York Post  |   منتقد: جانی الکسینسکی»

کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس این فیلم یعنی کی کانن، کفش بسیار زیبا، افسانه‌ای و شیشه‌ای سیندرلا را خرد و خاکشیر کرده و مخاطبان خود را مجبور کرده است که روی این خرده شیشه‌ها راه بروند.

«۱۲/۱۰۰  ReelViews  |   منتقد: جیمز براردینلی»

من از این فیلم بسیار، بسیار و بسیار متنفر هستم. از تک تک لحظات احمقانه و توهین آمیزش بیزار هستم. تمام چیزی که در رابطه با این فیلم می‌توانم بگویم همین است.

.
نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا