سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایینقد و بررسی فیلم

نقد و بررسی سریال Kingdom اثر جدید Netflix

پادشاهی یک سریال زامبی محور جدید از کره جنوبی است. این سریال یکی از زیباترین و وحشیانه ترین تولیدات زامبی گونه ای است که پر از مخلوقات وحشت است که به نحوی جذاب و هیجان انگیز با ژانر فانتزی ترکیب شده است. پادشاهی به تهیه کنندگی نتفلیکس در لوکشین های شهر سئول کره جنوبی تولید شده و اگر کسی دنبال دیدن آثار ترسناک تاریخی و فانتزی می گردد، پادشاهی خود جنس است. فرض اساسی اکثر داستان های زامبی محور حادث شدن آن ها در آخرالزمان است و یا عده ای سعی در متوقف کردن شیوع زامبی شدن در آخرالزمان را دارند، اما در اینجا ما به جای سفر در آینده به درون قرون گذشته کره خواهیم رفت و در دل دوران امپراتوری های فئودال آن دوران قصه را دنبال خواهیم کرد. داستان سریال امپراتوری (Kingdom) در مورد ولیعهد جوانی (جو جی هون) است که به مأموریت دشواری فرستاده می‌شود تا رازهای پیرامون یک بیماری مرگبار را کشف کند؛ طاعونی که باعث می‌شود مردم بعد از مرگ به شکل زامبی به حیات بازگردند و به شکار انسان‌ها بپردازند. در این میان پدرش هم به دلایلی ناپدید شده است و او به دنبال پیدا کردن سرنخی از پدر خود می‌گردد و در عین حال باید با دسیسه‌ای که برای او چیده شده و تهمت خیانتی که به او زده شده است هم مقابله کند…

 

پادشاهی در ۶ قسمت داستانش را به شکلی متفاوت و با احساسات فراوان روایت می کند. این روش باعث شده است بیننده برای دیدن زامبی ها و مبارزه با آن ها لحظه شماری کند. سازندگان هیچ گونه عجله ای در نشان دادن هیولا های وحشتناک خود نمی کنند و با آرامش و نظمی خاص داستان را آتشین تر می کنند. فصل ۱ سریال پادشاهی به راحتی می تواند تعطیلات آخر هفته شما را به خودش اختصاص دهد، بدون این که شما احساس از دست دادن وقت خود را داشته باشید. بدون شک شما تسلیم جذابیت این قصه تاریخی اتفاق افتاده در کره باستان خواهید شد.

زامبی ها در سریال پادشاهی به شکلی ویژه جذاب، ترسناک و درنده هستند، چیزی که واقعا دوست داشتنی است. زامبی های این سریال بسیار متفاوت تر از آنچه که ما در آثار سینمایی یا تلوزیونی دیگر دیده ایم هستند. شاید در نگاه کلی تفاوتی احساس نشود ولی اگر با دقت آن ها را بررسی کنیم متوجه شباهت زیاد آن ها با خون آشام ها خواهیم شد. آن ها در طول روز به خوابی زمستانی و عمیق فرو می روند و با غروب خورشید بیدار می شوند، چیزی مانند رفتار خون آشام های کلاسیک. آن ها همچنین تمایل دارند گردن را گاز بگیرند، اما این ممکن است به دلیل فقدان لباس در آن نقطه و دسترسی آسان باشد.

 

سریال به گونه ای مرموز و پر از رمز و راز علت شیوع بیماری و گسترش آن را به نمایش در می آورد که بسیار نکته عالی است. نحوه روایت داستان و معرفی شخصیت ها واقعا منحصر به فرد است، همچنین نحوه پوشش سکانس های ترسناک به فیلم های بزرگ بی شباهت نیست. سریال با استفاده از ترس های کلاسیک بقا محور در محیط های ناشناخته توانسته با ظرافتی خاص خون تازه ای در ژانر زامبی تزریق کند. نکات فنی سریال باعث برجستگی بیشتر آن شده اند، برای مثال زیبایی طراحی صدا باعث دوچندان شدن هیجان می شود، ترک خوردن استخوان ها، حرکات بدن عالی مرده های متحرک باعث ایجاد اتمسفری می شود که شما لبه ی صندلی خود را از شدت هیجان نگه دارید. در این سریال حتی کودکان به ظاهر مظلوم هم در پوشش زامبی ترسناک هستند. سریال با نمایش صحنه هایی فوق العاده خشن به سطحی پا می گذارد که دیدن مادری زامبی که کودکش را می خورد هم عادی به نظر می رسد.

کارگردانی و فیلمبرداری پادشاهی چنان در اوج به سر می برد که حتی در تاریکی شب زیبایی فراوانی در تصاویر قابل مشاهده است. ترکیب رنگ قرمز و نارنجی از سوختن اماکن در شب نتیجه همین زیبایی شناسی سازندگان است. نما ها و شات های درون سریال اکثرا مانند تابلو های عریضی از نقاشی های طبیعت هستند که در کنار هم قرار گرفته اند. این سریال شباهت های فراوانی با بازی تاج و تخت دارد چرا که ما در این سریال مانند بازی تاج و تخت شاهد کارکردهای بازی استراتژیک سیاسی و ترکیب آن با دیوانگی بی حد مردگان متحرک هستیم. مانور های سیاسی و ترکیب آن با سکانس های عظیم اکشن به طور پیوسته ما را به یاد بازی تاج و تخت می اندازد.

 

به طور کلی، سریال پادشاهی در دل یک درام تاریخی به نمایش زامبی ها و یک فضای پر شده از جذابیت و سرگرمی می پردازد که قسمت به قسمت پخته تر و کامل تر می شود. سریال در دوره Joseon و در کره دوباره به ژانر زامبی محور خون تازه ای وارد کرده است و احتمالا افراد زیادی را عاشق این سبک خود خواهد کرد. هر قسمت از این سریال بودجه نزدیک به ۲ میلیون دلار را برای خود دیده است و این نشان می دهد چرا در این سریال حفره یا گسلی دیده نمی شود. بازی فوق العاده قهرمان سریال یعنی Ji-Hoon Ju باعث می شود همه انتظار فصل دوم سریال را بکشیم. گفتنی است فصل دوم سریال از چند روز آینده وارد فاز تولید خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا