سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار بین الملل

خودشیرینی جانشین ولیعهد عربستان برای آمریکایی‌ها؛”ترامپ دوست واقعی مسلمانان است!”

57455460

جانشین ولیعهد عربستان که به واشنگتن سفر کرده است، با رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان در جریان سفرش به واشنگتن، با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کرد؛ دیداری که محوریت آن روابط اقتصادی دو طرف و تحولات سوریه و دیگر مسائل بود.

ترامپ و محمد بن سلمان که وزارت دفاع عربستان را نیز عهده‌دار است، گفت‌وگوی خود را در «دفتر بیضی» کاخ سفید آغاز کردند و در جریان دیدار، پس از گرفتن عکس، به سوالات خبرنگاران پاسخی ندادند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، گفته می‌شود تحولات یمن نیز یکی از اصلی‌ترین محورهای رایزنی ولیعهد عربستان و رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

57455458

در این راستا یکی از مشاوران ارشد محمد بن سلمان به بلومبرگ گفت، محمد بن سلمان و دونالد ترامپ در این نشست در مواضعی خصمانه بر وجود “تهدید” ایران بر منطقه توافق کردند.

این مشاور گفت: دیدگاه‌های آنها در قبال ایران یکسان بود.

این مشاور گفت: دیداری که بین ترامپ و محمد بن سلمان انجام شد دیداری موفق و نقطه عطف تاریخی در روابط دو کشور است و دیدار دو طرف اوضاع را در مسیر درست قرار می‌دهد و تحولی در روابط سیاسی، نظامی، امنیتی دو کشور خواهد بود. آن به لطف درک زیاد ترامپ از اهمیت روابط دو کشور است.

تصمیم مهاجرتی ترامپ

این منبع تصریح کرد، محمد بن سلمان با ترامپ مساله منع ورود شهروندان شش کشور اسلامی را به آمریکا بررسی کرد. از همان ابتدا عربستان این مساله را دنبال کرد و به اعتقاد عربستان در این تصمیم هیچ گونه هدف قرار دادن کشورهای اسلامی یا دین اسلام صورت نگرفته بلکه تصمیمی حاکمیتی برای منع ورود تروریست‌ها به آمریکاست!

وی مدعی شد، ترامپ احترام زیادی به دین اسلام به عنوان یکی از ادیان آسمانی قائل است. محمد بن سلمان نیز تاکید کرد که عربستان اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد طرح‌هایی علیه آمریکا در برخی از آن کشورها به طور سری برنامه‌ریزی شده است.

این مشاور گفت: محمد بن سلمان این اقدام پیشدستانه مهم و فوری آمریکا را برای حمایت از خود در برابر طرح‌های احتمالی تروریستی به خوبی درک می‌کند.

تروریسم در منطقه

مشاور سعودی درباره تروریسم در منطقه نیز ادعا کرد:‌ دو طرف بر این مساله توافق کردند که اقدامات جذب نیرو که برخی گروه‌های تروریستی از بین شهروندان سعودی انجام می‌شود با هدف کسب مشروعیت برای این گروه‌ها علیه جایگاه پیشرو عربستان در جهان اسلام است. همچنین این اقدام در راستای ضربه زدن به روابط استراتژیک عربستان به طور خاص با آمریکا و به طور کل با جهان است که از جمله آن اقدام اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده و اظهارات الظواهری است که خودش را عضو اخوان المسلمین معرفی کرده است. بن لادن عملیات تروریستی علیه آمریکا را بارها به تاخیر انداخت تا تعداد زیادی از عربستانی‌ها را برای انجام عملیات جهت ضربه زدن به روابط دو کشور جذب کند.

این مشاور سعودی تصریح کرد، دو طرف تجربه موفق عربستان را در زمینه احداث مانع بین عراق و عربستان بررسی کردند که منجر به عدم نفوذ یا هر گونه عملیات قاچاق از زمان احداثش شد.

محمد بن سلمان ابراز تاسف کرد که چرا عربستان اجرای این تجربه موفق را در مرزهای خود با یمن نداشته از این رو موفقیت تجربه در مرزهای شمالی به طور گسترده در مرزهای جنوب عربستان را اجرا خواهد کرد.

 ترامپ دوست واقعی مسلمانان!

این مشاور سعودی اظهار داشت: محمد بن سلمان بعد از این دیدار نسبت به موضع مثبت و توضیحاتی که از ترامپ درباره موضعش درباره اسلام می‌شنود ابراز خرسندی کرد و گفت، مواضع ترامپ بر خلاف اخبار رسانه‌هاست.

وی ادعا کرد: ترامپ نیت جدی و بی‌سابقه‌ای برای همکاری با جهان اسلام و تحقق منافع آن به طور گسترده دارد! ترامپ دوست واقعی مسلمانان است و به طور غیرمنتظره و برعکس موضع منفی که برخی آن را ترویج می‌دهند حال چه از طریق اظهارات غیرمنصفانه و پراکنده و تفسیرات و تحلیلات غیرواقعی رسانه‌ها او به جهان اسلام خدمت خواهد کرد.

این منبع در پایان گفت: همکاری بین دو کشور بعد از این نشست تاریخی در عالی‌ترین سطح خواهد بود و جزئیات و اخبار مثبتی رخ داده که به زودی در مرحله آینده اعلام خواهیم کرد.

به گفته این مشاور، پرونده‌های اقتصادی نیز در این دیدار بررسی شد که از جمله آن سرمایه گذاری عظیم عربستان در آمریکا بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا