سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار اجتماعی

دولت با برگزاری صحیح و قانونی انتخابات شورایاری‌ها مخالف نبود

57361800

استاندار تهران با رد اظهارات یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر مخالفت دولت با برگزاری انتخابات شورایاری ها و واگذاری امور محلات شهری از این طریق به مردم گفت: دولت و استانداری تهران نه تنها مخالف انجام این انتخابات از مجاری صحیح و قانونی نبود بلکه به دلیل اهمیت حضور و حاکمیت مردم در مدیریت شهری از این موضوع استقبال و حمایت کرد.

سید حسین هاشمی با اشاره به مصوبه 8 بهمن ماه 93 دولت مبنی بر همکاری در برگزاری انتخابات شورایاری ها، گفت: وزیر کشور، استانداری و به خصوص فرمانداری های تهران ری و شمیرانات بر تلاش مضاعف برای بهتر انجام شدن این کار مردمی تاکید کردند.

وی افزود: متاسفانه مصوبه قانونی برای انتخابات شورایاری ها نه تنها در شورای چهارم بلکه در دوره های قبل وجود نداشت، از طرف دیگر در جلسه ای با حضور مرتضی طلایی، نایب رییس شورای شهر تهران متذکر شدم که چرا شورای عالی استانها لایحه ای به مجلس تقدیم نکرده تا این مشکل را حل کند و ضرورت دارد این اقدام انجام شود.

استاندار با اشاره به جلسه 13 بهمن ماه 93 در دفتر معاونت سیاسی وزیر کشور گفت : در این جلسه مجدداً بر همکاری برای برگزاری این انتخابات که طی نامه که مورخ ٩٣/١١/١۵ ابلاغ گردید تاکید شد .

وی افزود: دولت و استانداری تهران نه تنها مخالف انجام این انتخابات از مجاری صحیح و قانونی نبود بلکه به دلیل اهمیت حضور و حاکمیت مردم در مدیریت شهری از این موضوع استقبال کرده و فرمانداران شهرستان های تهران، ری و شمیرانات همکاری لازم را با شورای شهر در این خصوص داشته اند.

استاندار تهران در عین حال به نامه سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و گفت:‌ سازمان بازرسی کل کشور در دی ماه سال ٩۵ برگزاری انتخابات شورایاری ها را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده و برای دوره پنجم نیز تأکیداً خواستار تصویب قانون برای انجام آن شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا