سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبارپیشخوان اروپاخبر های داغسبک زندگی

مدرنا می گوید واکسن کوویید برای نوجوانان 12 تا 17 ساله موثر است.

Moderna روز سه شنبه گفت واکسن ویروس کرونا ، که فقط برای بزرگسالان مجاز است ، در کودکان 12 تا 17 ساله نیز بسیار موثر است و قصد دارد در ماه ژوئن برای مجوز استفاده از واکسن برای نوجوانان به سازمان غذا و دارو مراجعه کند.

در صورت تصویب ، واکسن آن به دومین واکسن Covid-19 در دسترس نوجوانان ایالات متحده تبدیل می شود. نهادهای نظارتی فدرال واکسن Pfizer-BioNTech را در این ماه برای افراد 12 تا 15 ساله مجاز اعلام کردند.

واکسن Pfizer در ابتدا مجاز به استفاده در افراد 16 ساله و بالاتر بود ، در حالی که Moderna برای آن افراد 18 سال به بالا در دسترس بوده است.

اثبات کارایی و ایمنی واکسن برای بزرگسالان کمک به مسئولان مدرسه و دیگر مدیران در هنگام برنامه ریزی برای پاییز است. روز دوشنبه ، بیل دی بلازیو ، شهردار گفت که همه دانش آموزان مدارس دولتی در شهر نیویورک ، بزرگترین سیستم مدرسه در ایالات متحده ، در پاییز به آموزش خصوصی مراجعه می کنند.

این اقدام نیویورک در حالی است که چندین ایالت اعلام کرده اند  که آنها آموزش از راه دور ، از جمله کانکتیکات ، ایلینوی ، ماساچوست و نیوجرسی را محدود می کنند.

 نتایج تحقیقات  Moderna ، که این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد ، بر اساس یک آزمایش بالینی است که در آن 3732 فرد 12 تا 17 ساله شرکت کرده اند که دو سوم آنها دو دوز واکسن تزریق کرده اند. این شرکت گزارش داد که هیچ موردی از Covid-19 علامت دار در نوجوانان کاملا واکسینه شده وجود ندارد. این به معنای کارآیی 100 درصدی است ، همان رقمی که Pfizer و BioNTech در آزمایش واکسنشان در افراد 12 تا 15 ساله گزارش کردند.

دکتر کریستین اولیور ، متخصص اطفال و متخصص واکسن در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک گفت: “این نتایج امیدوار کننده است.” “هر چقدر واکسن بیشتری برای محافظت از نوجوانان در برابر کوید داشته باشیم ، بهتر است.”

Moderna همچنین گزارش داد که یک دوز واکسن آن 93 درصد در برابر بیماری علامت دار اثر دارد.

ساسکیا پوپسکو ، متخصص اپیدمیولوژی بیماری های عفونی در دانشگاه جورج میسون ، در یک ایمیل گفت: “مواردی که بین دو دوز رخ داده اند خفیف هستند ، که همچنین شاخص خوبی برای محافظت در برابر بیماری است.”

عوارض جانبی با آنچه در بزرگسالان گزارش شده مطابقت دارد: درد در محل تزریق ، سردرد ، خستگی ، درد عضلانی و لرز. این شرکت گفت: “هیچ نگرانی ایمنی قابل توجهی تا الان شناسایی نشده است.”

نوجوانان مورد مطالعه بعد از تزریق دوز دومشان یک سال تحت نظر قرار می گیرند.

نتایج در یک خبر منتشر شد که حاوی داده های دقیق آزمایش بالینی نبود. و دکتر راسموسن گفت که ارزیابی واکسن ها در کودکانی که احتمال بروز بیماری علامت دار نسبت به بزرگسالان کمتر است ، پیچیده تر است.

با این حال ، او گفت ، نتایج مطابق با انتظارات دانشمندان است و “پیشنهاد می شود نوجوانان به واکسن نسبتاً بزرگسالانی که آن را دریافت می کنند پاسخ دهند.”

مدرنا گفت که قصد دارد داده ها را برای انتشار در یک ژورنال بررسی شده ارسال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا