سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونمجله سینمایی

بررسی فیلم The Suicide Squad (2)؛ فیلم‌سازی موفق از کمیک

[ad_1]

جیمز گان با ساخت فیلم The Suicide Squad (2) توانست اعتبار خوبی برای کارنامه حرف‌ای خود ثبت کرده و البته سطح انتظار ما را از فرنچایز Suicide Squad بالاتر ببرد.

در دو هفته گذشته ما اکران فیلم Snake Eyes را داشتیم که هیچ ارتباطی با فیلم همنامش با بازی نیکلاس کیج در سال ۱۹۹۸ نداشت و همچنین فیلم Masquerade را داشتیم که آن نیز هیچ ارتباطی با فیلم همنامش با بازی Rob Lowe در سال ۱۹۸۸ نداشت و اما حالا فیلم The Suicide Squad به اکران دیجیتال درآمده که قصد آن قطع هرگونه ارتباط با فیلم Suicide Squad در سال ۲۰۱۶ بود؛ حتی اگر براساس همان منبع ساخته شده باشد و چندین کاراکتر در آن تکرار شده باشند.

این پروژه چیزی فراتر از یک تکرار عمل و یا یک بازسازی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان (James Gunn) یک ترکیب تاریک اما جالب، شاد، کمی ناخوشایند، خشن و دارای طنز است که صحنه‌های اکشن پیچیده و حاوی CGI داشته و حتی بخش‌هایی رمانتیک-کمدی در آن آمیخته شده است به صورتی که در آن یکی از هم‌گروهی‌ها کشته می‌شود. این در حالی است که دیگری از این کار پشیمان است اما چاره دیگری ندارد. و در آخر این فیلم به صورت تمام و کمال دارای “جوخه خودکشی” است.

فیلم The Suicide Squad

وقایع فیلم The Suicide Squad در بستری اتفاق می‌افتد که انسان‌ها در دنیایی زندگی می‌کنند که موجوداتی فراطبیعی هم در آن وجود دارند. شما حتی می‌توانید یک کوسه دوپا را در فیلم مشاهده کنید که صداپیشگی آن توسط سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) انجام می‌شود.

فیلم با قطعه Folsom Prison Blues از جانی کش (Johnny Cash) آغاز می‌شود و جوخه خودکشی به گونه‌ای غلط کار خود را آغاز می‌کنند طوری که ما فکر می‌کنیم که ما جوخه اصلی را دیدیم. این در حالی است که کاراکتر آماندا والر با بازی ویولا دیویس (Viola Davis)، رهبر قدرتمند و بی‌رحم برنامه Task Force X دولت، گروه دیگری از زندانیان سخت‌جان را احضار می‌کند تا یک ماموریت خودکشی برای رسیدن به امور یک ستاره دریایی عظیم با قدرت‌های نابودکننده را در جزیره‌ای ساختگی به نام کورتو مالتز، جایی که در آن کودتا در جریان است، به انجام رسانند. اگر پروژه استارفیش درست پیش نرود ممکن است تعادل جهانی به هم بریزد.

فیلم The Suicide Squad

برای بار دیگر بگویم: ماموریت این است که اطمینان حاصل شود که کار پروژه ستاره دریایی عظیم‌الجثه به پایان می‌رسد. فقط می‌خواهم اطمینان حاصل کنید از این که من همینطوری واژگان را به صورت تصادفی انتخاب نمی‌کنم.

سپس ما شاهد جوخه خودکشی جدید هستیم و نه جوخه قبلی (البته با احتساب این که چند نفر از جوخه قبلی در جوخه جدید نیز حضور دارند).

فیلم The Suicide Squad

در قسمت زیر کاراکتر‌های این جوخه را به اختصار معرفی می‌کنیم:

پیسمیکر با بازی جان سینا (John Cena): یک فرامیهن‌پرست با یک کلاهخود درخشان که حاضر است برای حمایت از آزادی آمریکا دست به هر کاری بزند.
بلاداسپورت با بازی ادریس البا (Idris Elba): یک فرد بدبین که تنها کار کردن را ترجیح می‌دهد و از همان ابتدا با پیسمیکر سر لج دارد.
کول ریک فلگ با بازی یوئل کینامان (Joel Kinnaman): رهبر جوخه و لقب جالبی برای خود ندارد.
رتکچر ۲ با بازی دنیلا ملکیور (Daniela Melchior): دختری که توانایی منحصر به فردی در احضار صدها یا حتی هزاران موش برای انجام کارهای خود دارد.
پولکا-دات‌من با بازی دیوید دستمالچیان (David Dastmalchian): یک فرد حدودا چندش در حد نورمن بیتس از فیلم Psycho است که حاصل درست پیش نرفتن آزمایش‌های مادرش می‌باشد و می‌تواند با پولکادات‌هایش (نقطه‌های رنگی) دشمنانش را بکشد.
کینگ شارک با صداپیشگی استالونه: یک انسان/ماهی که باید از خوردن همکاران و دوستانش هر چقدر هم خوشمزه باشند، اجتناب کند.
و صد البته هارلی کویین با بازی مارگو رابی (Margot Robbie) که هنوز هم مثل همیشه سمبل خشونت دلپذیر است.

فیلم The Suicide Squad

این جوخه ضد انتقام‌جو هستند، چرا که هیچ ابرقهرمان مشخصی در میانشان وجود ندارد، هر چند برخی از آن‌ها اعمال قهرمانانه انجام می‌دهند. این افراد وقتی نوبت به صحنه‌های اکشن می‌رسد طعنه‌های ایهام‌آمیز و جالبی به هم می‌زنند که به نظر می‌رسد این طعنه‌ها جز استاندارد‌های آمریکایی محسوب می‌شود. ماموریت آن‌ها در جزیره با شمول یک گروه شورش‌گر به رهبری سول سوریا با بازی آلیس براگا (Alice Braga) پیچیده‌تر می‌شود و ما گاهی از صحنه‌های اکشن فیلم جدا می‌شویم تا داستان پشت کاراکتر‌های را یاد بگیریم. برای مثال درباره داستان رتکچر ۲ فهمیدیم او فردی است با قلبی مهربان که پیش‌زمینه تکان‌دهنده‌ای به همراه خود دارد.

با این حال به صورت عمده فیلم The Suicide Squad شامل سکانس‌های جنگی توهم‌زا و وحشیانه است که اغلب آمیخته با طنز و خنده است. دیدن این فیلم به نوعی دارای دو جنبه است (شاید بسیار از آن خوشتان بیاید یا اصلا خوشتان نیاید) و فیلم در بسیاری از قسمت‌ها سعی دارد با صحنه‌های خشن و عجیب و غریب به مرتبه R (مرتبه‌ای برای فیلم‌های که دیدن آن برای افراد زیر ۱۷ سال توصیه نمی‌شود) برسد. اما بعد از همه این‌ها، این فیلم اقتباسی از کمیک The Suicide Squad است؛ بنابراین حتی نقطه‌های رنگی هم می‌توانند شما را بکشند.

.
نقل از سینما-فارس

[ad_2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا