سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
سینما و تلویزیونگوناگونمجله فرهنگ و هنر

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)

[ad_1]

: بعضی‌ها هم در انتخاب یک «رمان» خوب و امتحان پس داده مشکل دارند، در این جا چند رمانِ محبوب و مطمئن را گذاشتیم تا با خیال راحت بخرید و بخوانید.

طبل حلبی اثر گونتر گراس

«طبل حلبی» شناخته‌شده‌ترین رمان «گونتر گراس» شاعر و نویسندۀ مشهور آلمانی‌_‌لهستانی و برندۀ جایزۀ نوبل ادبیات سال ۱۹۹۹ است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)

داستان «طبل حلبی» در آلمان و در زمان هیتلر اتفاق می‌افتد. اتفاقاتی که یک کودک راوی و قهرمان رمان شاهد آن است. شرایط جسمی ناقص‌الخلقه راوی داستان باعث آزار اطرافیانش می‌شود. گراس در «طبل حلبی» با زبانی طنز و گزنده به نقد وقایع پیرامونی در دنیای معاصر می‌پردازد و مقوله‌ای که بیشترین نصیب را تیغ تیز طنز گراس می‌برد، «جنگ» است.


تربیت احساسات اثر گوستاو فلوبر

کتاب «تربیت احساسات» که یکی از برجسته‌ترین رمان‌های فرانسوی قرن نوزدهم به شمار می‌آید، به شکلی درخشان جزئیات زندگی در زمانه‌ای پرآشوب را با داستان عشقی به درازای یک عمر در هم می‌آمیزد.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)

«تربیت احساسات» داستان زندگی «فردریک مورو» جوان احساساتی است که به طور اتفاقی با خانواده آقای «ژاک آرنو» آشنا می‌شود و دل به خانم «آرنو» می‌بندد. این رمان، داستان عاشقانه‌ای است که بازتاب دهنده‌ی احساسات تأثیرگذار در زندگی خودِ نویسنده است.


آبلوموف اثر ایوان گنچاروف

«آبلوموف» دومین کتاب ایوان گنچاروف، نویسنده‌ی روسی است که اولین‌بار در سال ۱۸۵۹ منتشر شد. بسیاری از منتقدان ادبی این اثر را برترین اثر گنچاروف می‌دانند. این رمان بدین‌دلیل اهمیت دارد که بعد از انتشار، بلافاصله در میان مردم روس همه‌گیر و محبوب شد و توانست بر برخی از جنبه‌های فرهنگ و زبان روسی تأثیر بگذارد.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)
رمان «آبلوموف» روایت زندگی جوانی به نام ایلیا ایلیچ آبلوموف است؛ رمان از خانه او در حالی که روی کاناپه لمیده آغاز می‌شود و در همین حال نیز به پایان می‌رسد. در این بین البته اتفاقات زیادی می‌افتد که به زندگی حال و گذشته او اشاره دارد.


داستان دوست من (کنولپ) اثر هرمان هسه

رمان «داستان دوست من (کنولپ)» نوشته‌ی هرمان هسه که در سال ۱۹۱۵ برای اولین بار در آلمان انتشار یافت. «داستان دوست من (کنولپ)» برای سال‌های متمادی، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین اثر این نویسنده‌ی آلمانی به حساب می‌آمده است.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)

هرمان هسه در رمان «داستان دوست من (کنولپ)» به وجهی دیگر از وجود یک انسان توجه کرده است، وجهی که ریشه درگریز یک انسان از دیوار‌های خشن روزمرگی دارد. کنولپ به عنوان شخصیت اصلی این رمان انسانی آزاده است که پهنه بیابان را به ماندن در چارچوب‌های تکراری ترجیح داده و بر همین اساس به بیابان گردی تنها مبدل شده است.


چهره مرد هنرمند در جوانی اثر جیمز جویس

رمان «چهره‌ی مرد هنرمند در جوانی»، اولین و شناخته شده‌ترین رمان جیمز جویس، داستان مرد جوانی به نام استیون ددالوس را روایت می‌کند که برای انتخاب بین شغلی مذهبی و یا هنری در تقلاست.

از خرید و خواندن این رمان‌ها پشیمان نمی‌شوید(۲)
جیمز جویس از پایه گذاران سبک ادبی جریان سیال ذهن است و «چهره مرد هنرمند در جوانی» از نخستین داستان‌هایی است که در این سبک نوشته شده است. از ویژگی‌های بارز دیگر این اثر بسیار مهم و تاثیر گذار، تغییر لحن روایت به اقتضای تغییر موقعیت است.

[ad_2] منبع:برترنیها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا