سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخبار بین المللپیشخوان ترکیه

یلدریم: اوضاع در ترکیه عادی شده است

بنعلی یلدریم، نخست‌وزیر ترکیه که امروز شنبه طی سخنانی در بیست و پنجمین کنگره عادی شورای صادرکنندگان در استانبول اظهار داشت: «انتخابات در کشور به پایان رسیده و اوضاع به حالت عادی برگشته است. از این به بعد تلاش های خود را افزایش خواهیم داد. کارها در آنکارا به طور منظم انجام می شود و من فکر می کنم اواخر هفته آینده کابینه دولت جدیدی که ترکیه را به سال 2023 می رساند،اعلام خواهد شد».

thumbs_b_c_e37dcffbfc94153abc68ca7792f0c272

نخست وزیر ترکیه همچنین گفت:

«بعد از اعلام تصمیم انتخابات نهادهای ارزیابی آن را به موضوع روز خود تبدیل کرده و در خصوص ترکیه تصمیماتی می گیرند. این مسائل به هر صور مداخله در انتخابات است، ولی مردم به اینها توجه نکردند و کسی از بیرون نمی تواند سیاست ترکیه را طراحی کند. اراده مردم است که درخصوص سیاست ترکیه تصمیم می گیرد. اراده ملی نیز از آن ملت است.

پتانسیل ترکیه بالاتر از جایگاه فعلی کشور است. قصد نادیده گرفتن موفقیت های کشور را ندارم اما باید گفت جایگاه فعلی ترکیه متناسب با منابع طبیعی، نیروی انسانی، امکانات موجود و موقعیت ژئوپلیتیک کشور نیست.

صادراتمان باید افزایش بیشتری یابد. تکرار می کنم کافی نیست. واردتمان نیز افزایش می یابد ولی از امسال برای متعادل کردن تلاش می شود. با افزایش صادرات کسری تراز تجاری کاهش یافته و به همین دلیل بهبود اقتصادیمان بارزتر می شود.

سرعت رشد صادراتمان را باید افزایش دهیم. در این مورد فکر خواهیم کرد. در دوره جدید این مسائل نیز مطرح خواهد شد. شمار صادرکنندگانمان از 70 هزار نفر گذشت. کافی نیست. هدف ما رساندن این رقم به بیش از 120 هزار نفر است. می توانیم این کار را انجام دهیم».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا