سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
آشپزیدسته‌بندی نشده

رسپی: مرغ سوخاری کره ای

Baked-Chicken-Wings

اختصاصی نسیم ورد : مرغ سوخاری تند کره ای که با نام Yangnyeom Dak, شناخته میشود، بعد از اینکه حدود سال 2006 ارائه شد، در نیویورک خیلی مشهور شد.

Cecilia Hae-Jin Lee, نویسنده کتاب “Quick and Easy Korean Cooking”  ( آشپزی آسان و سریع کره ای )، گفت:

زمانی که fast-food فروشی ها بعد از جنگ در کره باز شدند، مرغ سوخاری بین مردم کره مشهور شد.

1 عدد پیاز زرد،با رنده درشت رنده شود.

2 حبه سیر، ریز خرد شده

1/2 قاشق چایخوری نمک، بعلاوه کمی برای روی غذا

1/4 قاشق چایخوری فلفل سیاه، بعلاوه کمی برای روی غذا

8 تا 10 عدد ران بدون پوست و استخوان مرغ که به چهار قسمت تقسیم شده، یا 24 عدد بال

3 قاشق سوپخوری خمیر فلفل قرمز کره ای (gojuchang)

3 قاشق سوپخوری سس کچاپ

1/4 فنجان شکر

2 قاشق سوپخوری کنجد بوداده شده، برای چاشنی بیشتر

آب 1/2 لیمو

روغن برای روغن پزی عمیق

1/2 فنجان آرد چند منظوره

2/3 فنجان نشاسته ذرت

1. در یک کاسه سایز متوسط، پیاز رنده شده، سیر، نمک و فلفل را مخلوط کنید. مرغ را اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا روی مرغ با آنها پوشیده شود، روی ظرف را پوشیده و آن را به مدت 1 ساعت در جایی کنار گذاشته تا مزه دار شود.

2. در یک ظرف بزرگ خمیر فلفل قرمز، کچاپ، شکر، دانه های کنجد و آب لیمو را مخلوط کنید، مخلوط را مزه کنید به آن ادویه اضافه کنید تا در نهایت طعم تند و شیرینی داشته باشید.این ترکیب را کنار بگذارید.

3. در قابلمه ای به عمق 1 1/2  اینچ روغن بریزید، تا 350 درجه آنرا حرارت دهید. آرد و نشاسته ذرت را در یک کاسه کم عمق مخلوط کرده و با نمک وفلفل طعم دار کنید.

4. برای جلوگیری از فشرده شدن مواد از مقدار کمی استفاده کنید، مرغ ها را برداشته، به آرامی در چاشنی آرد و نشاسته ذرت بغلتانید، به آرامی در روغن بغلتانید و به مدت 5 تا 7 دقیقه سرخ کنید. تا آنجایی که ترد و قهوه ای روشن شود آنرا  چند لحظه یکبار زیر و رو کنید. با کاغذ روغنگیر، روغن اضافه آنرا بگیرید و این کار را با باقیمانده مواد تکرار کنید، البته درجه حرارت روغن را بین هر مرحله چک کنید.

5. ( فقط ) برای بال ها، وقتی همه تکه ها آماده شد، درجه حرارت روغن را تا 375 درجه افزایش داده و به مدت 30 تا 60 ثانیه دوباره آنها را سرخ کنید تا ترد ترد شوند. یکبار دیگه روغن اضافه آنها را بگیرید، وقتی که مرغ ها هنوز داغ هستند به اندازه کافی با سس شیلی روی آن را برس زده، روی آن کنجد پاشیده و گرم آن را سرو کنید.

مواد: برای 4 تا 6 نفر است

برداشت شده از کتاب “Quick and Easy Korean Cooking” ، نوشته Cecilia Hae-Jin Lee

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا