سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله سینمایینقد و بررسی فیلم

نقد و بررسی فیلم Nobody’s Fool: کمدی رمانتیک جدید با بازی تیفانی هدیش

Nobodys-Fool-759x405

خبر خوب درباره فیلم جدید تایلر پری (Tyler Perry) یعنی Nobody’s Fool این است که برخلاف دیگر فیلم های پولساز او، کاملا به یک فیلم شباهت دارد. در واقع به دو فیلم:‌ یک فیلم پر سروصدا که تیفانی هدیش (Tiffany Haddish) در آن تشویق می شود جنبه زشتش را نمایش دهد؛ و یک کمدی رمانتیک که Tika Sumpter نمی تواند تصمیم بگیرد آیا منتظر شاهزاده جذاب بماند یا با همان مرد جذابی که جلوی رویش است کنار بیاید.
خبر بد درباره فیلم جدید تایلر پری این است که فیلم اول فیلم وقتی هیچ کس به آن توجهی ندارد از صحنه خارج می شود، و جایگزین آن – کمدی رمانتیک ساختگی – باعث می شود این فیلم به نظر بیننده سه ساعت طول بکشد.

فیلم اول را نمی توان فیلم خوب نامید، اما جذابیت هایش را دارد، مخصوصا پس از تماشای هدیش که انرژی‌اش در فیلم های مدرسه شبانه (Night School) و سوگند (The Oath) کاملا تخلیه شده بود. با دیالوگ هایی که انگار توسط کمدین اصلاح شده اند، این فیلم به یک سرگرمی زمان پرکن تبدیل می شود تا زمانی که هدیش استندآپ کمدی بعدی خودش را اجرا کند. هدیش نقش Tanya خواهر عجیب Danica با بازی Sumpter است. هنگام آزادی Tanya از دوران پنج ساله زندانی بودن، مادر آن ها (تاجر علف معمولا نشئه با بازی ووپی گلدبرگ (Whoopi Goldberg)) اعلام می کند Tanya اجازه ندارد به خانه اش در نیوجرسی برگردد. به نظر می آید آخرین باری که Tanya آن جا بوده، تمام سیم های مسی خانه را برای خرید مواد مخدر دزدیده است، پس باید در خانه لوکس Danica در منهتن سکونت داشته باشد تا اینکه بتواند سرپای خودش بایستد.

la-1541130369-bp2bzqo73q-snap-image-650x366

اگرچه Danica از این قرار ناراضی است، اما آماده است به خواهرش شانس دوباره داده و طی جستجوی برای کار او را همراهی کند؛ اما این جستجو قبل از آغاز به پایان می رسد. وقتی آن ها در کافه همیشگی Danica توقف می کنند، مالک آن جا Frank (با بازی Omari Hardwick) به Tanya شغلی پیشنهاد می دهد: در یکی از خنده دارترین لحظات فیلم، این خلافکار سابق دانش خودش از ماشین های قهوه ساز را با صحبت کردن درباره مسائلی غیرمرتبط نشان می دهد.
Frank چند ماه است به Danica علاقمند شده و منتظر فرصتی برای ابراز علاقه‌اش است. اما او در یک رابطه دورادور با Charlie (با بازی Mehcad Brooks) مردی است که آنلاین با او آشنا شده و هنوز هم او را از نزدیک ندیده است قرار دارد. او حتی یک ویدیو هم از او ندیده: اما همیشه در حال صحبت کردن و پیام دادن به هم هستند، Charlie می گوید سکوی نفتی دریایی که او روی آن کار می کند وایفای دارد که چت ویدیویی را ساپورت نمی کند.

همه به جز Danica متقاعد شده اند Charlie آن کسی که ادعا می کند نیست. نکته جالب اینکه کمپانی مادرParamount Pictures یعنی Viacom صاحب شبکه MTV یک سریال براساس همین پدیده در حال پخش دارد. در یک حرکت جالب، Tanya از Nev Schulman و Max Joseph از سریال Catfish: The TV Show درخواست کمک می کند. این دو نفر به تحقیقات پرداخته، و مسائل برای Danica به خوبی پیش نمی روند.
در همین حین، Nobody’s Fool طوری به هدیش نگاه می کند که گویا رفتارهای عجیب و غریبش کاملا فراموش شده هستند. Tanya از ستاره اصلی فیلم به فرزند خوانده فراموش شده تبدیل می شود، جایی که Danica کمتر مورد توجه در مرکز فیلم قرار می گیرد. این احتمالا خبر خوبی برای Hardwick است، که شخصیت Frank او به عنوان یک چشم انداز رمانتیک جدی گرفته می شود؛ اما فیلم ناامیدی های جدیدی بر سر این مرد نجیب می آورد، و این بازیگر باید بازپس گرفتن مقامش تلاش کند.

Screen-Shot-2018-06-19-at-9.12.31-AM-650x276

با Tanya  که کم کم فراموش می شود، تمرکز فیلم روی لیست غیرواقعی انتظارات Danica از خواستگاران احتمالی‌اش قرار می گیرد، که برخی سطحی (درآمد بالا) و برخی قابل درک (عدم سوء سابقه) هستند. متاسفانه زندگی Frank فقیرانه شروع شده است: او به زندان رفته و قبلا اعتیاد داشته تا اینکه کاملا زندگی‌اش را تغییر داده است، Danica این قضیه را به عنوان عامل به هم زدن معامله می بیند.

فیلمنامه ضعیف و بدشکل پری تلاش می کند Danica را به سمت درک مسائلی درباره عیب های کسانی که دوستشان داریم هدایت می کند. اما اغلب دنیا را از دید او نشان می دهد، و به او اجازه می دهد همه تصمیمات بد را بگیرد اما به ما اطمینان می دهد هیچ کدام از تصمیمات مضر او در نهایت هزینه ای برای او ندارند. برخی کمدی رمانتیک ها در بخش سومشان به شدت سرگردان یا غیرقابل باور می شوند. چون فیلم از روش خودش برای پایان دادن به مسائل شرمسار است، دوباره هدیش را قطعه آخر خنده دار برمی گرداند تا به ما یادآوری کند در یک ساعت پایانی فیلم چقدر کم او را دیده ایم.

MV5BMjM0MjQ2OTIyNl5BMl5BanBnXkFtZTgwMDM4MTgwNjM@._V1_UY1200_CR8206301200_AL_-420x800

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا