سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

چند روش برای پیشگیری از سرما خوردگی اعضای خانواده

نقاط خاصی در خانه ما بیشتر در معرض آلوده شدن با ویروس سرماخوردگی هستند. شما حتی اگر با دقت تلاش کنید که بهداشت شخصی خود را حفظ کنید. باز هم امکان ابتلا به سرماخوردگی وجود دارد. اگر می‌خواهید در صورت ابتلا به سرماخوردگی  محیط خانه خود را میکروب زدایی کنید، این چند مورد را مد نظر داشته باشید.

 پیشگیری از سرما خوردگی
پیشگیری از سرما خوردگی

شستشوی سینک ظرف شویی:

شیرآلات و دستگیره‌ها را به صورت روزانه و به دقت پاک نمایید. همچنین بهتر است از خمیر دندان جداگانه استفاده کرده و مسواک‌ها را در کنار هم قرار ندهید.

در انتخاب پاک کننده‌ها و شوینده‌ها دقت کنید

شما باید از کیفیت شوینده‌هایی که می‌خرید اطلاع کافی داشته باشید، این شوینده‌ها باید قابلیت پاک کردن جرم‌ها و میکروب‌ها را داشته باشند.

مرتب دستانتان را با صابون بشویید

کسانی که از صابون‌های آنتی باکتریال استفاده می‌کنند به همان میزان افرادی که از صابون‌های عادی استفاده می‌کنند، دچار سرما خوردگی می‌شوند، پس بهتر است با هر صابونی چند مرتبه در طول روز دست‌های خود را با آب گرم بشویید. همچنین شما باید کنترل تلویزیون ، کیبورد کامپیوتر و گوشی‌های تلفن همراه را با تمیز کننده‌ها به صورت روزانه پاک کنید.

استفاده از دستمال یک بار مصرف

اگر در خانه شما شخصی دچار سرماخوردگی شده است بهتر است که از دستمال‌های یک بار مصرف استفاده کنید و همچنین ظروف خود را بعد از شستشو با اسفنج یا اسکاچ یک بار در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

منبع : پرشین وی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا