سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

بیماران مبتلا به آسم به این نکات توجه کنند

افرادی که مبتلا به بیماری آسم هستند علاوه بر داشتن رژیم دارویی مناسب با رعایت این نکات می‌توانند از حملات مکرر آسمی پیشگیری کنند.

1

نکته اولی که این بیماران باید رعایت کنند اطمینان از دریافت مقدار کافی ویتامین دی در طول روز است. با مصرف مکمل‌های ویتامین دی و قرار گیری در معرض نور آفتاب می‌توان ویتامین دی مورد نیاز بدن را تامین کرد.

نکته دوم این است که بیماران مبتلا به آسم اگر مشکل ریفلاکس معده دارند، باید به دنبال برطرف کردن این مشکل باشند چرا که راه‌یابی اسید معده به مری منجر به اسپاسم در راه‌های هوایی و در نهاییت افزایش حملات آسم می‌شود.

نکته سوم در مورد زمان ورزش بیماران آسمی است. تعداد زیادی از بیماران مبتلا به آسم در زمان ورزش دچار حمله می‌شوند، پس همیشه در هنگام ورزش باید اسپری خود را به همراه داشته باشند.

نکته چهارم برای مبتلایان به آسم در مورد پیش‌بینی قریب الوقوع حملات آسم است. قبل از حملات آسم سطح اکسیژن در مغز پایین می‌آید و این افراد احساس افسردگی و خستگی می‌کنند، پس توجه به این دو مورد می‌تواند به بیماران در پیش‌بینی حملات کمک کند.

نکته پنجم توجه به وزن مناسب بدن است. چاقی باعث افزایش حملات آسم می‌شود چرا که توده‌های چربی باعث ایجاد التهاب در سرتاسر بدن می‌شود و آسم را که خود نیز یک بیماری التهابی است، تشدید می‌کند.

نکته ششم نیز پرهیز از دود سیگار است که به وضوح حملات آسم را افزایش می‌دهد. همچنین این بیماران باید در معرض شمع‌های معطر هم قرار نگیرند.

منبع: سلامت نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا