سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامتمجله خانواده

سه راه برای بیشتر خوردن و کاهش وزن

به گفته متخصصان تغذیه، کاهش وزن نیازی به ایجاد محدودیت ندارد،

برای کاهش چربی بدن، باید کمبود کالری داشته باشید و کالری کمتری نسبت به کالری که در قالب ورزش و فعالیت می سوزانید بخورید. اما نیازی نیست که غذاها را حذف کنید، کربوهیدرات ها را حذف کنید یا ساعت های طولانی روزه بگیرید.

به گفته متخصصان تغذیه، در عوض، روی دریافت پروتئین، فیبر و غذاهای کامل تمرکز کنید، بنابراین می‌توانید از وعده‌های غذایی لذت ببرید و در عین حال کالری دریافتی کلی را برای کاهش وزن و حفظ آن در درازمدت کاهش دهید.

خوردن پروتئین بیشتر می تواند شما را سیر نگه دارد.

آنجی اشه، متخصص تغذیه ورزشی، قبلاً به اینسایدر گفته بود، یکی از راه‌های رضایت‌بخش‌تر کردن رژیم غذایی و حمایت از کاهش وزن، گنجاندن انواع منابع پروتئینی برای کمک به احساس سیری است.

شواهد حاکی از آن است که مصرف کافی از پروتئین می تواند با حفظ توده عضلانی به کاهش وزن کمک کند و متابولیسم بدن را با سوزاندن چربی قوی نگه دارد.

نانسی کلارک، متخصص تغذیه ورزشی، قبلا به اینسایدر گفته بود که مقدار مناسب پروتئین برای اکثر افراد بین 0.5 تا 1 گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن است.

غذاهای غنی از فیبر به کنترل اشتها و حفظ سلامت هضم کمک می کنند

استراتژی دیگر برای خوردن غذای بیشتر و کالری کمتر، خوردن فیبر است، نوعی کربوهیدرات که در غذاهایی مانند حبوبات، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل یافت می شود.

فیبر هضم را کند می کند، که می تواند شما را بعد از غذا سیر نگه دارد تا از کاهش وزن اصولی حمایت کند. همچنین باکتری های مفید در سیستم گوارش به نام میکروبیوم روده را تغذیه می کند که با مزایایی مانند وزن سالم و کاهش خطر بیماری مرتبط است.

ژاکلین لندن، متخصص تغذیه، قبلاً به اینسایدر گفته بود، یک اشتباه رایج رژیمی، تمرکز بر محدود کردن غذاها برای کاهش وزن است که می‌تواند شما را بدحال، گرسنه و کمتر به برنامه‌تان پایبند باشد.او گفت، در عوض، اضافه کردن غذاهای سالم را در اولویت قرار دهید تا مطمئن شوید که نیازهای تغذیه ای خود را برآورده می کنید.

لندن گفت: «به «بیشتر» فکر کنید, محصول بیشتر، میوه بیشتر. “هرچه بیشتر بتوانید در مورد گنجاندن آن فکر کنید، وعده های غذایی شما رضایت بخش تر خواهد بود.”

او گفت که خوردن بیشتر غذاهای کامل می تواند به شما کمک کند غذاهای فرآوری شده را حذف کنید، غذاهایی که مواد مغذی کمتری دارند و با طیف گسترده ای از مسائل بهداشتی مانند بیماری قلبی و سرطان مرتبط هستند. شواهد همچنین نشان می دهد که غذاهای فرآوری شده “بیش از حد خوش طعم” هستند و باعث می شوند که شما بیش از آنچه در نظر دارید بخورید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا