سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

مصرف شکلات تلخ را فراموش نکنید

منظور از شکلات تلخ شکلاتی است که دست کم 70% کاکائو داشته باشد. مصرف شکلات تلخ را فراموش نکنید چرا که این ماده غذایی برای بدن شما فواید زیادی به همراه دارد. در ادامه برخی از فواید شکلات تلخ برای سلامتی بدن ارائه شده است.

مصرف شکلات تلخ خطر سکته را کاهش می‌دهد. نتایج آزمایشی که روی مردان صورت گرفته است نشان می‌دهد که مصرف شکلات تلخ به طور متوسط خطر سکته را تا 17 درصد کاهش می‌دهد. شکلات تلخ می‌تواند درمان خوبی برای کم خونی باشد چرا که سرشار از آهن بوده و می‌تواند تا 67 درصد ازآهن مورد نیاز بدن را تأمین کند.

مصرف شکلات تلخ را فراموش نکنید
مصرف شکلات تلخ را فراموش نکنید

شکلات تلخ باعث کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می‌شود. شکلات تلخ مانع از چسبیدن گلبول‌های سفید به دیواره رگ‌های خونی می‌شود و برای سلامت قلب و جریان خون مفید است. برای کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند مصرف شکلات تلخ 20 دقیقه قبل از وعده غذایی اشتها را کم می‌کند. همچنین این ماده غذایی دارای خاصیت ضد التهاب بوده و برای مداوای آسیب‌های معزی مناسب می‌باشد.

البته کسانی هم هستند که باید در مصرف این ماده غذایی دقت کنند. کسانی که همواره به استرس و اضطراب دچار هستند، شکلات تلخ می‌تواند استرس آن‌ها را تشدید کند. همچنین برای کسانی که دچار عارضه بی خوابی هستند مصرف این ماده عذایی توصیه نمی‌شود.

در پایان باید گفت که در مصرف این ماده غذایی زیاده‌روی نکنید چراکه با مصرف روزانه ده گرم از این ماده غذایی می‌توانید از فواید ان بهره‌مند شوید.

منبع: شهر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا