سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
مجله پزشکی و سلامت

رونمایی از ملیتروپیک داروی گیاهی ایرانی برای درمان آلزایمر

داروی گیاهی ملیتروپیک برای نخستین بار در دنیا توسط محققان پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تولید شده است، این دارو در پنجم بهمن ماه در حضور وزیر بهداشت، رئیس جهاد دانشگاهی و جمعی از پژوهشگران رونمایی شد.

محققان جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از دانش کهن و بومی ایرانی در درمان مشکلات مغزی و نیز با بررسی مطالعات روز دنیا در این زمینه این داروی ارزشمند را تولید کردند. این دارو در آزمایشات اثربخشی خود را نشان داده است.

رونمایی از ملیتروپیک داروی گیاهی ایرانی برای درمان آلزایمر
رونمایی از ملیتروپیک داروی گیاهی ایرانی برای درمان آلزایمر

برای مشخص شدن اثر بخشی این دارو آزمایشی بر روی 42 بیمار مبتلا به آلزایمر خفیف انجام شد که متوسط سن آن‌ها بین65 – 80 سال بود، به دسته‌ای از  این افراد عصاره گیاه بادرنجویه تجویز و به دسته‌ی دیگر دارونما داده شد. نتایج این آزمایش نشان داده است که در افرادی که از عصاره بادرنجبویه استفاده کرده‌اند، نسبت به کسانی که دارونما مصرف کرده‌اند میزان آلزایمر خفیف تا حد متوسط رو به خوبی کنترل شده است. همچنین در دسته‌ای که از این دارو مصرف کرده‌اند به طرز قابل توجهی اضطراب و تحریک‌پذیری کاهش یافته است. این دارو قابلیت این را دارد که در بازار‌های بین‌المللی معرفی و به فروش برسد. به نظر می‌رسد که تمهیداتی بدین منظور اندیشیده شده است.

منبع: بهداشت نیوز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا