سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد سایت تابع قوانین جاری کشور می باشد و در صورت درخواست مطلبی حذف خواهد شد
اخباراخبار استانها

پیش‌بینی بارندگی‌های شدید در فارس

1462878652323_asia-floods-rain-general-th3

مدیرکل هواشناسی فارس از پیش‌بینی وقوع بارش‌های شدید طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در این استان خبر داد و گفت: از ساعت‌های پایانی امشب، بارش‌ها در فارس شدید می‌شود.

عبدالکریم جامع بعدازظهر یکشنبه 24 بهمن در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران استان فارس، با بیان اینکه از هفته گذشته اطلاعیه‌هایی در خصوص احتمال بارش شدید صادر شده بود، افزود: پیش‌بینی‌ها نشان از تداوم بارش تا شنبه هفته آینده دارد.

به گفته این مقام مسئول، شهرستان‌های سپیدان، شیراز، کازرون و نورآباد شاهد بیشترین بارش‌ها خواهند بود و حجم بارش‌ها تا 150 میلی‌متر هم پیش‌بینی شده است.

جامعی، میزان بارندگی احتمالی در شیراز را حدود 60 میلی‌متر در مدت زمانی کوتاه، اعلام و اضافه کرد: شهرستان‌های جهرم،‌ استهبان، مرودشت، داراب و فسا بین 40 تا 70 میلی‌متر بارندگی را در روزهای آینده خواهند داشت.

براساس این گزارش، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس نیز به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها طی دو روز آینده، اشاره و اضافه کرد: این شرکت برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است.

حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه وقوع سیل در نقاطی از فارس دور از انتظار نیست، گفت: ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه رودخانه‌ها، احتمال بروز مشکلات را افزایش داده است.

وی، وقوع سیلاب در شیراز را به‌واسطه حجم بارش‌ها و دستکاری‌های انجام شده در بستر رودخانه خشک این شهر، محتمل دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی احتمال بارش 40 تا 150 میلی‌متر باران در نقاط مختلف فارس، از وجود خطر وقوع سیلاب به واسطه پیش‌بینی‌های هواشناسی، در شیراز و حداقل سه شهرستان استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی فیاض‌پور بعدازظهر یکشنبه 24 بهمن در جلسه اضطراری مدیریت بحران استان فارس، با اشاره به لزوم تعطیلی کارگاه‌های عمرانی سدسازی، آبخوان‌داری، آبخیزداری و خروج ماشین‌آلات و مصالح این کارگاه‌ها از مسیل، گفت: این دستور برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان فارس باید در آماده‌باش 100 درصد باشند، گفت: به تمام افرادی که در مسیر رودخانه‌ها اقدام به ساخت و ساز کرده یا به واسطه فعالیت کشاورزی در حوزه‌های دامداری، دامپروری، پرورش ماهی فعالیت دارند، هشدارهای لازم باید داده شود.

فیاض‌پور با اشاره به لزوم آمادگی کامل اکیپ‌های اتفاقات برق و آب، گفت: اکیپ‌های اتفاقات برق منطقه‌ای خصوصا اکیپ‌های کوهستان این اداره حتما از آمادگی لازم برخوردار باشند تا شاهد تکرار حوادثی که در برف گذشته موجب قطع برق شد، نباشیم.

او، لزوم آمادگی واحدهای راهداری، اورژانس و هلال‌احمر و پلیس راهور برای پوشش مناسب جاده‌ای در محورهای مختلف خصوصا محورهای مواجه با شدت بارش را مورد تاکید قرار داد و گفت: بعضی مسیرهای جاده‌ای که در مسیر سیلاب قرار دارد، خصوصا پل‌ها، باید مسدود شود که اقدام و اطلاع‌رسانی در این موضوع ضروری است.

فیاض‌پور با بیان اینکه طی زمان باقیمانده مسیر رودخانه خشک در شیراز باید کنترل شود، گفت: تخلیه تمام واحدهای مسکونی که به هرشکل در مسیر رودخانه‌ای در شیراز و سایر نقاط استان احداث شده، یک ضرورت است و باید انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین خواستار اطلاع‌رسانی کامل به عشایر و روستائیانی که ممکن است در مسیر رودخانه‌ها و مسیل سیلاب حضور داشته باشند را یادآور شد و گفت: در شیراز، نقاط پائین‌دستی رودخانه خشک، باید به شکل کامل بررسی و مشکلات آن رفع شود.

فیاض‌پور از دستگاه‌های اجرایی شامل آبفا، شهرداری، مخابرات و گاز خواست که اگر حفاری‌هایی برای توسعه خدمات انجام داده‌اند، نسبت به ایمن‌سازی نقاط حفاری شده و جلوگیری از ورود آب ناشی از بارندگی به این کانال‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

او تاکید کرد که تمام دستگاه‌های اجرایی نسبت به پیش‌بینی لوازم و مصالحی برای مسدودسازی مسیر ورود آب به زیرزمین‌ها و انبارهای واحدهای مسکونی، تجاری و خدماتی و دولتی را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی از سوی تمام مسئولان اداره‌ها و نهادها با رعایت چهارچوب‌های دستورالعمل اطلاع‌رسانی، گفت: بعد از بررسی نهایی، قبل از ساعت 20 امشب،‌ پیرامون تعطیلی مدارس یا حتی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا